خبر فوری

 
دعوت وزیر دارایی پاکستان از شرکت‌های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف پاکستان
کد خبر :2034413775

10:37 1403/03/01


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایتالیا, سفیر ایتالیا, محمد اورنگزیب, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان, وضعیت اقتصادی,

وزیر دارایی دولت فدرال پاکستان در جریان دیدار سفیر ایتالیا از شرکت‌های این کشور برای حضور و مشارکت در بخش‌های مختلف پاکستان به ویژه کشاورزی و فناوری اطلاعات دعوت نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر دارایی دولت فدرال پاکستان در جریان دیدار سفیر ایتالیا از شرکت‌های این کشور برای حضور و مشارکت در بخش‌های مختلف پاکستان به ویژه کشاورزی و فناوری اطلاعات دعوت نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم  ماریلینا آرمیلیان سفیر ایتالیا در اسلام آباد روز دوشنبه با سناتور محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدهای فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار به بررسی سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون پرداخته و بر عزم خود برای تقویت بیشتر مناسبات دوجانبه تأکید کردند.

وزیر دارایی پاکستان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود در بخش‌های فناوری اطلاعات و کشاورزی پاکستان از شرکت‌های ایتالیایی برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها و سرمایه گذاری در پاکستان دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه کسری حساب‌های جاری کشور کاهش چشمگیری داشته است افزود: ما شاهد رشد بازار سهام هستیم.

وی همچنین سفیر ایتالیا را از تکمیل موفقیت آمیز توافقنامه آماده به کار 9 ماهه با صندوق بین المللی پول آگاه ساخت و گفت: وزارت در حال رایزنی با صندوق بین المللی پول برای آغاز یک برنامه بلند مدت است.

وزیر دارایی پاکستان با ارائه گزارشی از چشم انداز راهبردی دولت پاکستان را به سفیر ایتالیا اظهار داشت: دولت در حال کار بر روی گسترش پایه مالیاتی است تا بخش‌هایی را که مالیات پرداخت نمی‌کنند وارد شبکه مالیاتی کند.

وی همچنین از عزم دولت برای خصوصی سازی شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان (PIA)، فرودگاه‌های بزرگ کشور و دیگر سازمان‌های دولتی خبر داد و گفت: دولت در سیاست اقتصادی جدید خود، جذب سرمایه گذاران را به دریافت کمک‌های مالی ترجیح داده است.

در ادامه این دیدار سفیر ایتالیا از شاخص‌های اقتصادی امیدوار کننده حمایت کرد و اقدامات انجام شده در جهت بهبود اقتصاد پاکستان قدردانی کرد.

وی همچنین بر افزایش همکاری‌های ایتالیا و پاکستان به ویژه در زمینه نساجی، ماشین آلات، کشاورزی و دامداری تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1