خبر فوری

 
 
سرکنسول ترکیه در کراچی خواستار تشدید تلاش ها برای افزایش تجارت میان پاکستان و ترکیه شد
کد خبر :2024360371

10:37 1402/11/01


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع کراچی, پاکستان و ترکیه, تجارت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سرکنسول ترکیه, کراچی,

سرکنسول ترکیه طی بازدید از اتاق بازرگانی کراچی KCCI، گفت: حجم تجاری فعلی میان دو کشور پاکستان و ترکیه بسیار کم است و ضروری است جامعه تجاری برای افزایش آن با سختی کار و تلاش کند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| سانگو سرکنسول ترکیه در کراچی روز شنبه 30 دی با حضور در اتاق بازرگانی و  صنایع کراچی KCCI، گفت: هرچند دو کشور پاکستان و ترکیه در بخش های متعددی از تجارت و اقتصاد همکاری هایی دارند، اما حجم تجاری فعلی فی مابین بسیار کم است و ضروری است جامعه تجاری برای افزایش آن با سختی کار و تلاش کند. با توجه به جمعیت پاکستان و ترکیه به ترتیب 240 و 85 میلیون، با قاطعیت می تانم بگویم که پتانسیل بالایی میان دو کشور برادر وجود دارد و فرصت های زیادی وجود دارند، بنابراین بخش خصوصی به عنوان ستون اقتصاد، جهت بهبودی بخشیدن به روابط تجاری و اقتصادی، پیش بیاید.

گفتنی است در این بین افتخار احمد شیخ رئیس اتاق، الطاف ای غفار نایب رئیس ارشد، تنویر احمد معاون دوم و اعضای کمیته مدیریت KCCI، حضور داشتند.

سرکنسول با تبریک به مسئولین جدید این اتاق، ابراز امیدواری کرد که در طول حضور این مسئولین، روابط تجاری فی مابین بیش از پیش تعمیق می یابند. وی افزود: هرچند دو کشور پاکستان و ترکیه از 1947 میلادی از مناسبات دیپلماتیک عالی برخوردار هستند، اما اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم، روابط ما هزاران ساله هستند زیرا ارتباط ترکیه با این منطقه از صده نهم آغاز شده است.

وی به جامعه تجاری توصیه کرد مواد خام نیمه تمام را به ترکیه بیاورند که می تواند در ترکیه تولید و با مالیات صفر به بازار اتحادیه اروپا صادر شود . سرمایه گذاری ترکیه در پاکستان حدود 2 تا 5 میلیارد دلار است که چیز خاصی نیست و نیازمند به افزایش آن هستیم. شرکت های ترکیه ای مشغول در پاکستان با برخی مشکلات مواجه هستند اما شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری به شدت برای حل کردن آن درحال تلاش است که قطعا موجب جذب سرمایه گذاری دیگر شرکت های ترکیه ای در پاکستان می شود.

وی در ادامه گفت: اکریلیک تنها شرکت ترکیه ای است که مرکز تحقیق و توسعه در پاکستان راه اندازی کرده است که این امر بسیار مهم است زیرا اگرچه بسیاری از شرکت های خارجی دیگر نیز در پاکستان فعالیت می کنند، اما هیچ یک از آنها تحقیق و توسعه یا انتقال فناوری به پاکستان نیاوردند.

ارسال نظر

 
1