خبر فوری

 
دیدار کمیساریای عالی انگلیس با وزیر برنامه ریزی پاکستان
کد خبر :2023966011

10:30 1403/03/22


برچسب ها : احسن اقبال, پاکستان و انگلیس, جین ماریوت, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, کمیساریای عالی انگلیس,

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی پاکستان در جریان این دیدار، جین ماریوت را از ابتکارات درحال انجام و انجام شده دولت با هدف توسعه اقتصادی-اجتماعی، آگاه کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس روز گذشته با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی پاکستان دیدار و انتصاب وی برای چهارمین بار در سمت وزارت برنامه ریزی را تبریک گفت.

وزیر فدرال پاکستان در این دیدار با اشاره به چشم انداز 2025 معرفی شده در سال 2015 (دولت حزب مسلم لیگ نواز) آن را نقشه راه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور عنوان کرد و افزود: این چشم انداز در وضعیتی معرفی شد که کشور به شدت تحت تاثیر چالش هایی چون حملات انتحاری و بحران انرژی بود. این موضع پس از مشورت با بیش از 2هزار کارشناس و متخصص برای خاتمه ی بی ثباتی های اجتماعی و قرار دادن کشور در مسیر توسعه، ارائه شد اما متاسفانه از سال 2018 تا 2022 میلادی کشور را بدون برنامه ریزی جدی مدیریت کردند.

وی در ادامه افزود: وزارت برنامه ریزی یک سازمان برنامه ریزی ملی و اقتصادی و یک اتاق فکر در دولت فدرال است که اقدامات ملموسی برای همسویی با روندهای روز جهانی انجام می دهد. درحال گنجاندن افراد مستعد مجهز به علوم روز و معرفی رشته های جدید آموزشی در وزارت برنامه ریزی هستیم.

احسن اقبال با برجسته سازی اقدامات صورت گرفته برای دستیابی به عدالت اجتماعی، خاطر نشان کرد که اقداماتی برای توزیع عادلانه منابع، توانمند سازی زنان و نوجوانان در حال انجام می باشد. دولت با مشارکت با بخش خصوصی، در حال پایان دادن به محرومیت از آموزش پایه و اساسی، است؛ همچنین با هدف افزایش پتانسیل در سطح ایالت ها در بخش های آموزش، بهداشت و منابع انسانی درحال گسترش همکاری ها با ایالت ها می باشیم.

وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: مراکز فناوری با استاندارد های جهانی در کشور برای هوش مصنوعی، داده های بزرگ، امنیت سایبری و اتوماسیون و رباتیک ایجاد شده است و وزارت برنامه ریزی برنامه های همکار توسعه جوان و کارآموزی ملی را برای ارائه تجربه عملی به جوانان راه اندازی کرده است.

ارسال نظر

 
1