خبر فوری

 
احد خان چیما: پاکستان متعهد به ایجاد زیرساخت های سازگار با اقلیم است
کد خبر :2023572675

11:22 1403/05/23


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, روابط دو جانبه, هماهنگ کننده سازمان ملل متحد, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

احد خان چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان گفته است که این کشور متعهد به ایجاد زیرساخت های سازگار با آب و هوا است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| احد خان چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان گفته است که این کشور متعهد به ایجاد زیرساخت های سازگار با آب و هوا است.

وی روز دوشنبه طی دیدار با محمد یحیی هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد این اظهارات را ایراد کرد.

وزیر دولت فدرال، از تیم کشوری سازمان ملل برای کمک و حمایت آنها پس از سیل ویرانگر پاکستان در سال 2022 میلادی که ناشی از تغییرات آب و هوایی بود، تشکر کرد و ضمن قدردانی از تلاش های این تیم برای احیا و بازسازی، بر تعهد دولت پاکستان برای ایجاد یک پاکستان سازگار با اقلیم تاکید کرد.

در این نشست، بحث و گفتگوی جامعی در مورد همکاری های جاری و آتی تحت چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل 2023-2027 میلادی که به تشریح مشارکت استراتژیک پاکستان و سازمان ملل متحد می پردازد، انجام شد. این چارچوب بر حوزه های کلیدی مانند خدمات اجتماعی اساسی، برابری جنسیتی، توانمندسازی زنان، تغییرات آب و هوایی، محیط زیست، توسعه اقتصادی فراگیر پایدار و حکومت تمرکز دارد.

طرفین بر اهمیت حفظ تماس منظم برای بررسی پیشرفت در ابتکارات تحت سازمان ملل متحد و رسیدگی سریع به هرگونه چالش در حال ظهور تأکید کردند.

وزیر امور اقتصادی از ایجاد کمیته ‌های نظارت فدرال و ایالتی زیرنظر این چارچوب ابراز خرسندی کرد و گفت: امید است که این موارد به ارائه جهت گیری استراتژیک مورد نیاز و نظارت بر عملیات بر روی هر پنج نتیجه کمک کنند.

محمد یحیی هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد، اظهار داشت که همکاری های فنی مستمر آژانس های سازمان ملل متحد در زمینه های ضروری ادامه خواهد داشت که وزیر فدرال از آن قدردانی و تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1