خبر فوری

 
جام کمال خان: سیاست های مشخص و نتیجه گرا برای ارتقای توسعه پایدار در منطقه مورد نیاز است
کد خبر :2022723269

11:36 1403/05/06


برچسب ها : پاکستان و سازمان اکو, پاکستان و سازمان همکاری اقتصادی, جام کمال خان, دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر تجارت پاکستان,

جام کمال خان وزیر تجارت پاکستان در دیدار با خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی "اکو" گفت: سیاست های مشخص و نتیجه گرا برای ارتقای توسعه پایدار در منطقه مورد نیاز است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جام کمال خان وزیر تجارت پاکستان در دیدار با خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی "اکو" گفت: سیاست های مشخص و نتیجه گرا برای ارتقای توسعه پایدار در منطقه مورد نیاز است.

وزیر بازرگانی پاکستان در این نشست اصلاحات و خدمات ارزنده دبیرکل را مورد تمجید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این اصلاحات تحت رهبری دبیرکل جدید اسد مجید خان ادامه یابد که باعث تقویت سازمان خواهد شد.

وی گفت: پاکستان برای 126 کشور جهت افزایش همکاری های تجاری در سطح جهانی سیاست بدون روادید ایجاد کرده است.

خسرو ناظری که در پایان ماموریتش به عنوان دبیرکل اکو در حال دیدار با مقامات پاکستانی است، در دیدار با وزیر تجارت پاکستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اخیر سازمان اکو، با برجسته سازی اصلاحات انجام گرفته با هدف نفوذ بیشتر سازمان در منطقه و جهان، گفت: تلاش هایی نیز برای افزایش تجارت و تعاملات کشور های عضو و منطقه ای انجام گرفته است.

ناظری به عنوان یکی از اعضای موسس اکو به نقش مهم پاکستان در این سازمان، هم در حوزه تجاری و هم در حوزه سیاسی، اذعان کرد و ضمن ستودن تلاش های پاکستان در حوزه تغییرات اقلیم، پیشنهاد کرد که کشور های گرجستان و ارمنستان نیز به سازمان اکو ملحق شوند؛ او از پاکستان خواست تا نقش کلیدی را خود را در این زمینه ایفا کند تا روابط بین آسیای مرکزی و جنوبی تقویت یابند.

دبیرکل اکو با برجسته سازی نیاز به اتصال بهتر، احیای کریدور تفتان-کویته را برای یکپارچگی بهتر منطقه ای بسیار مهم توصیف کرد.

ارسال نظر

 
1