خبر فوری

 
اعضای حزب تحریک انصاف حین اعتراض به تخلفات انتخاباتی بازداشت شدند
کد خبر :2020849218

10:05 1402/12/21


برچسب ها : PTI, تظاهرات, حزب تحریک انصاف پاکستان, عمران خان, لاهور,

ده ها تن از رهبران و اعضای حزب تحریک انصاف که برای اعتراض به تقلب در انتخابات به خیابان آمده بودند، توسط نیروی پلیس بازداشت و علیه آنها پرونده هایی با عناوین سنگین درج شده است.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز| رهبران و پیروان حزب تحریک انصاف PTI تظاهراتی را در شهر های مختلف چون راولپندی، پیشاور، کراچی و از جمله خیابان "مال رود لاهور" برگزار کردند. اما معترضان در لاهور توسط پلیس دستگیر و پرونده هایی تحت عناوین سنگین علیه آنها تشکیل شده است.

نیروی پلیس در لاهور، برای پراکنده کردن معترضان حزب تحریک انصاف، به سمت آنها یورش برد که منجر به پراکنده شدن جمعیت معترض شد و پلیس در این میان به همراه حافظ فرحت عباس نماینده مردمی در مجلس محلی پنجاب، بیش از 44 نفر از اعضای حزب را بازداشت کرده است. این نماینده مجلس محلی حین بازداشت بیان کرد که دستگیری او به دستور وزیر ارشد ایالت که او را سارق خواسته مردمی خواند، صورت گرفته است.

از طرفی تظاهرات برگزار شده در قصور هم با رویه مشابه لاهور مواجه شد و در قصور هم برگزار کنندگان اعتراضات دستگیر شده اند.

 

بر اساس جزئیات منتشر شده این پرونده ها با عناوین تروریسم، مداخله در کار دولت، ربایش و آزار و اذیت به ثبت رسیده است. شکایتنامه به همراه زنان عضو این حزب در مجموع علیه 38 تن از اعضای حزب تحریک انصاف PTI ثبت شده است.

در متن این شکایتنامه ذکر شده است که حافظ فرحت عباس، اعضای حزب را به وارد کردن خسارت به اماکن دولتی تشویق کرد و همچنین اعضای حزب به خودروی دولتی نیز خساراتی وارد کرده اند.

 

همچنین نوشته شده است که فرد نامبرده به همراه 4 الی 5 تن از همدستان ناشناس خود اقدام به تیراندازی هم کرده و لباس فرم پاسبان پلیس را پاره کرده اند. نیروی پلیس پس از کنترل حافظ فرحت عباس، از نزد او یک عدد سلاح تپانچه کشف کرد. بر اساس نوشته در متن شکایتنامه، از 42 تن از متهمان بازداشت شده، چوب و چماق هم کشف شده است.

محکومیت بازداشت های صورت گرفته توسط سخنگوی حزب تحریک انصاف

سخنگوی حزب تحریک انصاف با محکوم کردن رویه پلیس و بازداشت اعضای حزب که در حال تظاهرات بودند، گفت: دولت جعلی که با تقلب روی کار آمده است، برای نجات خود دست به سلب حقوق اولیه مردم می‌زند، براساس بند 16 قانون اساسی، تظاهرات مسالمت آمیز حق اولیه هر شهروند است؛ پشت دستگیری ده ها تن از رهبران و اعضای حزب چون لطیف کوسا، سلمان اکرم راجا و حافظ فرحت عباس، ترس عناصر مطرود و تحمیل شده به ملت است. با وجود روند بی وقفه دستگیری ها، یورش ها و خشونت های غیرقانونی، مردم در گوشه و کنار کشور بت های ترس را شکسته و بیرون آمدند.

وی در ادامه تصریح داشت: مردم با شرکت بالای خود در تظاهرات مسالمت آمیز در سراسر کشور، ثابت کردند که آنها گروه حاکم و مجرم را رد و محکوم می کنند، ملت تصمیم خود را بیان کرده است که آنها اجازه نخواهند تا دولت ساخت فرم های جعلی 47 تا مدتی طولانی به آنها تحمیل شود.

سخنگوی حزب در ادامه خواستار آزادی فوری افراد بازداشت شده را کرد و گفت: باید روند شرمناک جبر و خشونت دولتی ترک شود، ایجاد موانع غیرقانونی در راه تظاهرات مسالمت آمیز مردم را بیش از پیش از نظام و سیستم حاکم متنفر می کند و موجب افزایش خشم این مردم می شود. هیئت حاکمه به خود بیاید و به جای راهبرد مقابله با مردم، طبق قانون اساسی به تصمیم مردم احترام بگذارد.

اظهارات وزیر ارشد ایالت خیبرپختونخوا

از طرفی علی امین گنداپور وزیر ارشد ایالت خیبرپختونخوا در گفت و گو با پیروان حزب تحریک انصاف PTI در تظاهرات پیشاور، ضمن ادای احترام به تمامی پیروان و اعضایی که در کنار این حزب ایستاده اند، گفت: علیه (عمران خان) بنیانگذار تحریک انصاف پرونده های غیرقانونی تشکیل شده است؛ آصف علی زرداری (رئیس حزب مردمی و رئیس جمهور فعلی پاکستان) به طور غیر قانونی از گنجینه هدایای دولتی خودروهایی را دریافت کرده است، اما متاسفانه او رئیس جمهور شد. متاسفانه شهباز شریف (از رهبران حزب مسلم لیگ نواز) فساد مالی انجام داد درحالیکه او نخست وزیر این کشور شده است، باید بنیانگذار PTI هرچه زودتر آزاد شود.

وی در ادامه پرونده گنجینه هدایای دولتی (سایفر) را دسیسه ای علیه عمران خان عنوان کرد و افزود: رئیس دیوان عالی باید یک کمیسیون قضایی در مورد پروند سایفر تشکیل دهد، همچنین یک کمیسیون علیه دزدی آراء و خواسته مردم هم تشکیل شود. ما خواستار بازگرداندن آراء و خواسته مردمی دزدیده شده به تحریک انصاف هستیم.

ارسال نظر

 
1