خبر فوری

 
قدردانی سناتور مشاهد حسین از مقاومت حماس، حزب الله و ایران در برابر تجاوزات اسرائیل
کد خبر :2020587222

19:53 1403/07/29


برچسب ها : آنکارا, ایران و اسرائیل, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و ایران, پاکستان و فلسطین, حزب الله, حزب الله لبنان, حماس, رئیس جمهور آمریکا, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, سناتور مشاهد حسین, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, واشنگتن,

سناتور مشاهد حسین سید از مقاومت حماس، حزب‌الله و ایران در برابر تجاوزات اسرائیل و توسعه‌طلبی های رژیم صهیونیستی کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.


آنکارا: به گزارش راز نیوز | سناتور مشاهد حسین سید به دعوت حزب عدالت و توسعه به ریاست طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در «کنفرانس جهانی فلسطین» در آنکارا شرکت کرد.

وی در این کنفرانس جهانی فلسطین یک برنامه اقدام 3 ماده‌ای را پیشنهاد کرد و از رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه خواست تا این مسئله را رهبری و هدایت کند.

سناتور مشاهد حسین سید که عضو هیئت اجرایی پارلمان قدس مستقر در استانبول و رئیس مشترک کنفرانس بین المللی احزاب سیاسی آسیایی (ICAPP) است، از مقاومت حماس، حزب‌الله و ایران در برابر تجاوزات اسرائیل و توسعه‌طلبی های رژیم صهیونیستی کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

وی همچنین طی سخنرانی خود از نقش رهبری رئیس جمهور اردوغان قدردانی کرد و او را شیر جهان اسلام نامید و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت.

مشاهد حسین ضمن محکوم کردن اسرائیل به دلیل ارتکاب اولین نسل کشی تاریخی، استانداردهای دوگانه و فقدان اخلاق در غربی ها را محکوم کرد؛ زیرا آنها فعالانه به جنایات اسرائیل در منطقه کمک و از آن حمایت می کنند.

وی افزود: اکثر کشورهای اسلامی نیز به دلیل ترس یا مصلحت نتوانسته اند در برابر ظلم های متداوم و بی وقفه رژیم صهیونیستی بایستند و اقداماتی در خصوص آن اتخاذ کنند.

وی با ارائه برنامه اقدام 3 ماده‌ای خود قبل از گردهمایی حدود 1000 میهمان از بیش از 50 کشور جهان در واشنگتن، گفت: اولین قدم باید این باشد که رئیس جمهور اردوغان یک هیئت بین المللی متشکل از رهبران کشورهای جنوب جهانی از جمله پاکستان، اندونزی، مالزی، آفریقای جنوبی، الجزایر و برزیل را تشکیل دهد و آن را رهبری کند.

این هیئت باید بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر برای دیدار با رئیس جمهور منتخب آمریکا از واشنگتن بازدید کند و از رئیس جمهور جدید ایالات متحده بخواهد که سیاست یک جانبه آمریکا در حمایت آشکار از اسرائیل را تغییر دهد.

وی تأکید کرد: رهبران مسلمان باید با انجام اقدامات مشخص فراتر از گفتار، عمل و حرکت کنند.

مشاهد حسین با بیان قدم دوم گفت: با توجه به نیروی دریایی قوی ترکیه، پاکستان و اندونزی باید یک ناوگان دریایی مشترک برای صلح و کمک‌های بشردوستانه را تشکیل دهند تا پس از دریافت مجوز از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، محاصره غزه را بشکنند.

وی افزود: این یک پیام قدرتمند و مثبت به مردم مظلوم فلسطین خواهد بود که امت اسلامی یک موجود ناتوان نیست، بلکه دارای بینش و اراده سیاسی برای انجام ابتکارات ملموس است.

وی همچنین به بیان قدم سوم برنامه اقدام پیشنهادی خود پرداخت و با یادآوری ابتکار مشترک رئیس جمهور اردوغان و دکتر ماهاتیر نخست وزیر مالزی در سال 2019 برای راه اندازی یک ابتکار رسانه جهانی برای نمایندگی امت اسلامی در نبرد ایده ها و روایت ها، گفت: اکنون زمان و فرصت مناسب برای چنین ابتکاری است که نسل کشی غزه نشان داد که رسانه های غربی در بحران کنونی تا چه اندازه مغرضانه و یک جانبه عمل کرده اند.

وی بیان کرد: خبرنگاران، روشنفکران، دانشگاهیان و اندیشکده‌ها می‌توانند ابزار قدرتمندی در «نبرد ایده‌ها» باشند و روایت‌های مبتنی بر حقیقت و واقعیت‌ها را ارائه دهند و در عین حال آرمان‌های مردمی جنوب جهانی به‌طور عام و جهان اسلام را به‌طور خاص در مسائلی مانند فلسطین، کشمیر، اسلام هراسی و روهینگیا نمایندگی کنند.

وی در پایان سخنرانی خود خاطرنشان کرد: فداکاری مردم فلسطین و لبنان و خون شهدای فلسطین و کشمیر ضایع نخواهد شد.

ارسال نظر

 
1