خبر فوری

 
 
امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تولید پلاسما میان پاکستان و امارات متحده عربی
کد خبر :2007581054

12:04 1401/11/14


برچسب ها : ابوظبی, پاکستان و امارات متحده عربی, تفاهمنامه, عبدالقادر پتیل, وزیر بهداشت پاکستان, یادداشت تفاهم,

پاکستان و امارات متحده عربی روز گذشته طی مراسمی رسمی سند یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تولید پلاسما را به امضا رساندند.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز| پاکستان و امارات متحده عربی روز گذشته طی مراسمی رسمی سند یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تولید پلاسما را به امضا رساندند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان پاکستان، این تفاهم‌نامه میان مؤسسه بیوتکنولوژی حیات که در زمینه توسعه جمع‌آوری پلاسما فعالیت دارد و دفتر شیخ احمد دلموک آل مکتوم در امارات متحده عربی به امضا رسید.

عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت و درمان دولت فدرال پاکستان که در این مراسم حضور داشت طی سخنانی در این خصوص اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه در زمینه کنترل و درمان بیماری تالاسمی سرطان خون بسیار حائز اهمیت می‌باشد و دولت پاکستان متعهد به تأمین نیازهای حیاتی بیماران برای درمان مبتنی بر پلاسما است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه نشان دهنده عزم دولت به ایجاد زیرساخت‌های جمع‌آوری پلاسمای قوی‌تر و پیشرفته‌تر در پاکستان است، دولت مسیرهای مورد نیاز جهت همکاری بیشتر بین‌المللی را برای رفع کمبود پلاسما در سطح چهانی هموار خواهد کرد.

وزیر بهداشت پاکستان خاطرنشان کرد: به منظور غلبه بر مشکلات تأمین پلاسما، مؤسسه حیات بیوتک در حال همکاری با وزارت خدمات بهداشت ملی در پاکستان است تا با ایجاد یک مرکز کامل جمع‌آوری پلاسما کمبود این ماده در سطح کشور رفع گردد.

وی گفت: پلاسما ماده اصلی مورد استفاده در ساخت محصولات دارویی مشتق شده از پلاسما است و زمینه جمع‌آوری پلاسما به سرعت در حال توسعه است. زندگی تعداد زیادی از بیماران در پاکستان به شدت وابسته به تأمین پلاسما و درمان مبتنی بر پلاسما است.

عبدالقادر پاتل به اشاره به کاهش عرضه پلاسما در سطح جهانی به دلیل شیوع کووید-19 تصریح کرد: تمامی اقدامات لازم در حوزه سلامت جهت ارائه بهترین امکانات پزشکی به بیماران در دست انجام است. بخش بهداشت نخستین اولویت ما است و ما هرگونه اقدام عملی برای ارتقای بخش بهداشت و درمان مطابق با استانداردهای روز دنیا را به کار بسته‌ایم.

ارسال نظر

 
1