خبر فوری

 
وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان: خشونت علیه پناهجویان افغان در پاکستان باید خاتمه یابد
کد خبر :2007320111

15:00 1402/07/03


برچسب ها : آصف علی خان درانی, پاکستان و افغانستان, پناهندگان افغان, تورخم, حکومت طالبان افغانستان, دیدار, رایزنی, روابط دوجانبه, مرز تورخم, مرز چمن, نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان, همکاری دوجانبه, کابل,

آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در پی سفر به کابل با ملا خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

کابل: به گزارش راز نیوز | آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در پی سفر به کابل با ملا خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

به گفته وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله مشکلات موجود در روابط میان دو کشور، بازرگانی و حل مشکلات مسافران در مسیرهای مرزی طورخم و چمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست ملا خیرالله خیرخواه روابط نزدیک و دوستانه میان پاکستان و افغانستان را مبتنی بر دین و فرهنگ مشترک دانست و گفت: اثرات منفی یک کشور ناامن، کشورهای همسایه را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی همچنین به خشونت یا دستگیری پناهجویان افغان از جمله زنان و کودکان در پاکستان اشاره کرد و افزود: دولت پاکستان بایستی از رخ دادن چنین اقداماتی جلوگیری نماید، زیرا بر روابط دو کشور تأثیر منفی می گذارد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان راه حل تمامی مسائل را گفتگو و مذاکره دانست بیان کرد: مسائل سیاسی نبایستی مانع روابط تجاری و ترانزیتی شود همچنین سیاست دولت امارت اسلامی افغانستان روشن است و خواستار برقراری روابط مثبت و سازنده با تمامی کشورها می باشد.

پس از اتمام سخنان ملا خیرالله خیرخواه، آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از پیگیری و بررسی مسائل و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده خبر داد و گفت: پاکستان خواهان از سرگیری سلسله بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان افغان و آماده هر نوع همکاری با این کشور است.

ارسال نظر

 
1