خبر فوری

 
 
سیاستمدار ارشد پاکستانی حمله ایران به اسرائیل را مورد ستایش قرار داد
کد خبر :2005945447

11:28 1403/01/27


برچسب ها : پاکستان و ایران, تحلیل گر, تحلیل گر ارشد, رژیم صهیونیستی, سناتور مشاهد حسین,

سیاستمدار ارشد و تحلیلگر امور خارجه و بین المللی پاکستان ضمن ستودن حمله ایران به اسرائیل، خاطر نشان کرد که پس از 50 سال، یک کشور مسلمان چنان شهامت و جراتی را داشت که توانست جوابی دندان شکن به تجاوزات اسرائیل دهد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| مشاهد حسین سید سیاستمدار ارشد و تحلیلگر امور خارجه و بین المللی پاکستان در مصاحبه ای با شبکه "دان نیوز" ضمن تمجید و تقدیر از حمله ایران علیه اسرائیل، خاطر نشان کرد که پس از 50 سال یک کشور اسلامی با بروز جرات و شجاعت، تجاوزات اسرائیل را تلافی، و پاسخی دندان شکن داده است.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی هرچند جنگ جهانی سوم رخ نخواهد داد، اما این روز حائز اهمیت تاریخی است؛ زیرا در این روز پس از 50 سال، یک کشور مسلمان چنان شهامت و جراتی را داشت که توانست جوابی دندان شکن به تجاوزات اسرائیل دهد.

مشاهد حسین سید اظهار داشت: این حمله ایران باعث نابودی توهم عدم مقابله با اسرائیل شد، هرچند که آنها گنبد آهنین دارند و آمریکا هم چندین دهه است که به آنها علاوه بر کمک، بیش از 50 بار در شورای امنیت دفاع نیز کرده است؛ اما این اقدام باعث ایجاد موج شادی و سرور میان جهان اسلام شد.

وی با اشاره به جنگ اعراب و اسرائیل، گفت: در سال 1973 میلادی و 50 سال قبل در جنگ اعراب و اسرائیل، سوریه و مصر هم در ماه رمضان به اسرائیل پاسخ داده بودند که ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر وقت پاکستان هم برای مشارکت در این جنگ دو خلبان را فرستاده بود و ما در کنار نیروی هوایی سوریه، جنگیدیم.

این تحلیلگر برجسته پاکستان در پاسخ به این سوال که این وضعیت تا کجا پیش می رود، تصریح داشت: در حال حاضر دو دستاورد داشته ایم؛ یکی اینکه طی تماس تلفنی جو بایدن با نتانیاهو که 25 دقیقه به طول انجامید، رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار به اسرائیل هشدار داده است که به ایران حمله نخواهد کرد و در صورت هرگونه اقدام به پاسخگویی ابتدا باید از آمریکا اجازه بگیرد و در غیر این صورت آمریکا حمایت نخواهد کرد.

او می گوید دومین پیام از ایران به آمریکا ارسال شده است که اگر اسرائیل برای حمله تلاش کرد و آمریکا نیز به آن ملحق شد، به پایگاه های آمریکایی در خاورمیانه حمله خواهد شد؛ به نظر من آمریکا نمی خواهد جنگ عظیمی رخ دهد زیرا از کنترل خارج خواهد شد.

وی تصریح داشت که اسرائیل در جنگ علیه فلسطینی ها از نظر اخلاقی، سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی شکست خورده است و در چنین شرایطی توان جنگ با ایران را ندارند.

مشاهد حسین سید در ادامه گفت: همانطور که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت آمریکا و کشورهای گروه 7 شده است، پاکستان نیز باید نشست سازمان همکاری اسلامی را فراخوانده و اعلام کند که ما در کنار حق، صلح و قوانین بین المللی ایستاده ایم. ضمن تشکیل جلسه سازمان همکاری اسلامی، باید تجاوزات اسرائیل را محکوم و درخواست آتش بس فوری در غزه را کرد. همچنین با مذاکرات از بستر سازمان ملل متحد، این مسئله را به صورت منطقی حل و فصل کرد.

ناگفته نماند که وی روز گذشته ضمن توئیتی در واکنش به متن بیانیه وزارت خارجه پاکستان پس از حمله ایران به اسرائیل، آن را به دلیل عدم ذکر و اشاره شفاف به اسرائیل به عنوان طرف متجاوز، بیانیه ای ضعیف عنوان کرده بود.

ارسال نظر

 
1