خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی سفیر آمریکا در اسلام آباد با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :2005944856

09:52 1401/11/01


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط پارلمانی, سفیر آمریکا در پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل سکونت محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان با وی دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل سکونت محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان با وی دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و واشنگتن به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم ارتقای همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه به ویژه روابط تجاری تأکید کردند.

محمد صادق سنجرانی در این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه و همه‌جانبه میان دو کشور اظهار داشت: آمریکا بزرگ‌ترین شریک تجاری پاکستان محسوب می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری و مشارکت دولت آمریکا با پاکستان در زمینه‌های مختلف عنوان داشت: ما از دولت آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم سیل زده پاکستان تقدیر می‌کنیم.

رئیس مجلس سنای پاکستان با تمجید از کمک‌های آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده(USAID) برای آسیب دیدگان در سیل خاطرنشان کرد: همکاری آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده برای توسعه جوامع در مناطق دور افتاده بلوچستان قابل تمجید است و نیاز به اقدامات بیشتر دارد.

وی بر لزوم تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه میان پاکستان و آمریکا تأکید کرد و افزود: همکاری در بخش آموزش، بهداشت و درمان، تغییرات اقلیمی و دیگر بخش‌ها امری ناگزیر است.

سنجرانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بندر گوادر بلوچستان تصریح کرد: سرمایه گذاری در بندر گوادر باعث رشد و شکوفایی این منطقه به عنوان یک مقصد جذاب شده است، ما از سرمایه گذاری آمریکا در بندر گوادر و دیگر نقاط بلوچستان استقبال خواهیم کرد.

وی سپس به تشریح اهمیت توسعه همکاری سازمانی میان دو کشور پرداخت و گفت: ما نیازمند ارتقای روابط پارلمانی هستیم، با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد پاکستان همکاری آمریکا بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

در ادامه این دیدار دونالد بلوم سفیر آمریکا بر تداوم همکاری‌های واشنگتن با اسلام آباد برای مقابله با بلایای طبیعی و پیامدهای آن تأکید کرد و گفت: آمریکا اهمیت زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است.

ارسال نظر

 
1