خبر فوری

 

کراچی: به گزارش راز نیوز| جنبش ملی متحد MQM همچنان در طمع قدرت، مقابل درب عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه سر به سجده می باشد.

براساس گزارش، نامزد انتخاباتی جنبش ملی متحد MQM از حوزه PS_102 برای جلب حمایت عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه، به همراه هیئتی با حضور در دفتر اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه)، با تعدادی از رهبران این سازمان ممنوعه در کراچی دیدار کرد.

گفتنی است پیش از این نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی این جنبش در حوزه NA_230 ملیر کراچی، به نفع سپاه صحابه کنار کشیده بود.

ناگفته نماند که سپاه صحابه گروهی است که دست های آن به خون هزاران شیعه ی بیگناه و مردم پاکستان آغشته است و پس از ممنوعه اعلام شدن، این گروه نام خود را به اهل سنت و الجماعت تغییر داد و از چند سال گذشته در صدد فعالیت های سیاسی است و در حال حاضر نیز که قرار است انتخابات پارلمانی پاکستان در تاریخ 8 فوریه (19 بهمن) برگزار شود، با چراغ سبز هیئت حاکمه نظامی در سراسر پاکستان وارد عرصه انتخاباتی شده است.

سپاه صحابه، اهل سنت و الجماعت یا حزب راه حق اسامی است که تروریست های تکفیری ساخت هیئت حاکمه نظامی پاکستان، از آن استفاده می کنند. یا بهتر است بگوییم سپاه صحابه با نقاب جدید جهت ورود به صحنه های سیاسی با تشکیل احزاب "راه حق" و "اهل سنت و الجماعت" پا به میدان سیاسی پاکستان گذاشته است.

در سال 2015 میلادی صحنه سیاسی ایالت سند گروهی به نام راه حق (همان سپاه صحابه) را در خود گنجاند. سپاه صحابه برای گسترش فعالیت های سیاسی در ایالت سند، این گروه را تاسیس کرد که در حال حاضر نامزدهای انتخاباتی آن برای مجلس ایالتی و ملی وارد صحنه انتخاباتی شده اند.

بخوانید: احزاب سیاسی و هیئت حاکمه نظامی پاکستان درپی جذب گروه های تروریستی

به گفته کمیسیون انتخاباتی پاکستان، بنیانگذار راه حق پارتی، فردی به نام حکیم محمد ابراهیم قاسمی می باشد. این فرد از تروریست های فعال سپاه صحابه در ایالت خیبر پختون خوا بود و بسیاری از پیروان حزب جمعیت علمای اسلام JUI نیز به این حزب پیوسته اند. یا به عبارت دیگر، عناصر تروریستی فعال سپاه صحابه، به حزب راه حق پیوسته اند.

گفتنی است حزب راه حق در گردهمایی های خود از همان پرچم گروه تروریستی تکفیری سپاه صحابه استفاده می کند .

تعداد نامزد های انتخاباتی حزب راه حق برای شرکت در انتخابات 8 فوریه پاکستان از ایالت های مختلف 100 نفر و برای کرسی های مجلس ملی 41 نفر می باشد. رمضان مینگل سرکرده سپاه صحابه در بلوچستان به همراه 12 فرد دیگر از این گروه تروریستی، از ایالت بلوچستان به عنوان نامزدهای انتخاباتی در انتخابات شرکت می کنند. در ایالت سند نیز 52 نفر از عناصر تکفیری به عنوان نامزد انتخاباتی مجلس ایالتی و 20 تن برای مجلس ملی شرکت کرده اند و این تعداد در ایالت پنجاب نصف ایالت سند می باشد.

همچنین ابراهیم قاسمی نقش مرکزی حزب راه حق از حوزه انتخاباتی PK_81 پیشاور در مسابقه نامزدهای انتخاباتی شرکت کرده است. وی در این حوزه حمایت حزب جماعت اسلامی و سپاه صحابه را  ازآن خود کرده است.

 

ارسال نظر

 
1