خبر فوری

 
دیدار خداحافظی سفیر تاجیکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :2002236972

14:57 1402/11/06


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و تاجیکستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رژیم صهیونیستی, روابط دوجانبه, سفیر تاجیکستان, غزه,

عصمت الله نصرالدین سفیر تاجیکستان در پاکستان امروز جمعه 6 بهمن با حضور در ساختمان ریاست جمهوری، با رئیس جمهور دکتر عارف علوی دیدار خداحافظی انجام داد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| عصمت الله نصرالدین سفیر تاجیکستان در پاکستان امروز جمعه 6 بهمن با حضور در ساختمان ریاست جمهوری، با رئیس جمهور دکتر عارف علوی دیدار خداحافظی انجام داد.

دکتر عارف علوی در دیدار با سفیر تاجیکستان، بر لزوم تقویت همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی OIC در بخش های علم و فناوری برای مقابله با چالش های عصر جدید، تاکید کرد و گفت: ضروری است همکاری کشورهای اسلامی برای مهار و کنترل موج اسلام هراسی در جهان نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: پاکستان برای روابط خود با تاجیکستان با توجه به اینکه نزدیک ترین کشور همسایه در آسیای مرکزی است، اهمیت زیادی قائل است .

دکتر عارف علوی، با اشاره به ظرفیت بالای موجود برای ارتقای همکاری های دو جانبه اقتصادی و تجاری میان دو کشور پاکستان و تاجیکستان، بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: ضروری است مسیر های جدید همکاری اقتصادی براساس منفعت دو جانبه را جستجو کرد.

وی از توسعه مداوم روابط دو جانبه در بخش های مورد علاقه مشترک از جمله تجارت، انرژی و دفاع، ابراز اطمینان کرد.

رئیس جمهور با توجه به وضعیت غزه گفت که پاکستان عمیقاً در درد مردم غزه شریک است، جایی که نیروهای اسرائیلی مرتکب نسل کشی و نقض فاحش حقوق بشر شده اند. قابل تاسف است که جامعه بین المللی علیرغم تصاویر دردناکی که از غزه منتشر می شود، نتوانست جلوی جنایات اسرائیل را بگیرد.

عارف علوی با تبریک پایان موفقیت آمیز دوره تصدی سفیر در اسلام‌آباد، از تلاش های وی در جهت ارتقای روابط دوستانه پاکستان و تاجیکستان قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1