خبر فوری

 
 
کشته شدن دو شبه نظامی بلوچ طی درگیری با ارتش پاکستان در پنجگور
کد خبر :2000862449

13:27 1403/01/21


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان, پنجگور, تجزیه طلب, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ با اشاره به درگیری با نیروهای ارتش پاکستان مورخه 18 فروردین در پنجگور، از کشته شدن دو تن شبه نظامیان خود در این درگیری خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای ضمن اذعان به کشته شدن دو تن از نیروهای این سازمان تجزیه طلب، اظهار داشت در درگیری با نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان که 11 نظامی به هلاکت رسیدند، دو تن از سرمچار های ما به نام های حسرت معروف به اسد و عبدی ملقب به ساور شهید شدند.

وی افزود: ساعت 22 شنبه شب 6 آوریل (18 فروردین) درحالیکه ارتش اشغالگر پاکستان سعی داشت به یکی از پایگاه های ما شبانه یورش برد، درگیری میان سرمچارها و ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه گرمکان واقع در پنجگور آغاز شد که شبه نظامیان به نام های حسرت و عبدی که خود را در محاصره دشمن دیدند، با شجاعت به مبارزه پرداختند؛ ارتش اشغالگر در این درگیری از پشتیبانی نیروهای جوخه مرگ هم برخوردار بود.

سخنگو با تصریح بر اینکه این درگیری تا 3 بامداد ادامه داشت، گفت: دو سرمچار برادر تا سه بامداد در درگیری با نیروهای پاکستانی، دست کم 11 تن را به هلاکت رسانده و تعدادی را هم زخمی کردند. در نهایت و پس از 5 ساعت درگیری، دو سرمچار به درجه شهادت نائل گشتند.

جیئند بلوچ، گفت: شهید حسرت ملقب به اسد و شهید عبدی ملقب به ساور فرزند علی محمد از اهالی منطقه گرمکان پنجگور بودند که این دو برادر  از سال 2019 میلادی با مقاومت مسلحانه آزادی بلوچ ارتباط داشتند. شبه نظامیان نامبرده در جبهه های شهر پنجگور، گچک کیلور و کولواه شرکت داشتند.

جیئند بلوچ گفت: ارتش آزادیبخش بلوچ بر عزم خود مبنی بر گرفتن انتقام خون رفقای شهید در قالب بلوچستان مستقل تاکید می کند و عملیات ما علیه ارتش اشغالگر پاکستان و خبرچینان آنها با شدت تمام ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1