خبر فوری

 
 
2 کشته و 22 زخمی در اثر دو انفجار پیاپی در کویته پاکستان
کد خبر :918112560

10:54 1400/05/18


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, انفجار بمب, انفجار بمب کنترل از راه دور, پلیس ایالت بلوچستان, پلیس کویته, جشن آزادی پاکستان, موتورسیکلت بمب گذاری شده, کویته,

در اثر دو انفجار پیاپی در شب گذشته در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان دو نیروی پلیس جان باخته و بیش از 20 تن دیگر از جمله 12 نیروی نظامی دچار جراحت شدند.


کویته: به گزارش راز نیوز| در اثر دو انفجار پیاپی در شب گذشته در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان دو نیروی پلیس جان باخته و بیش از 20 تن دیگر از جمله 12 نیروی نظامی دچار جراحت شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شب گذشته یک انفجار در نزدیکی هتل سرینا در میدان یونتی واقع در خیابان زرغون شهر کویته به وقوع پیوست که در نتیجه آن 2 نیروی پلیس جان خود را از دست دادند.

طبق گفته پلیس شدت انفجار در خیابان زرغون به قدری بود که صدای انفجار تا دور دست ها به گوش رسید و به ساختمان مجلس محلی و دادگاه عالی ایالت بلوچستان خسارت هایی وارد گردید.

به گفته پلیس این انفجار زمانی صورت گرفت که یک دستگاه کامیون متعلق به نیروهای پلیس در حال عبور از منطقه بود، در نتیجه این انفجار دو نیروی پلیس به نام های نیاز محمد اهل شهر سبی بلوچستان و اکبر علی از دیره بگتی جان باخته و 21 تن دیگر اعم از افراد نظامی و غیر نظامی دچار جراحت شدند.

اظهر اکرام معاون بازرس پلیس کویته در این خصوص ابراز داشت: طبق تحقیقات اولیه صورت گرفته این انفجار از طریق دستگاه شمارش معکوس صورت گرفته است، نیروهای پلیس در حال انجام وظیفه بودند که دستگاه موتورسیکلت مستقر در محل منفجر گردید.

تیم ویژه خنثی سازی بمب نیز در این باره اعلام داشت: در انفجار خیابان زرغون مقدار 4 کیلوگرم مواد منفجره به کار رفته است.

 

گفتنی است بلافاصله پس از انفجار بمب در خیابان زرغون کویته، انفجاری دیگر در خیابان سریاب کویته صورت گرفت که در اثر آن یک نفر زخمی شد.

طبق اعلام مقامات پلیس در این انفجار که در نزدیکی ترمینال شرکت اتوبوسرانی سدا بهار واقع در خیابان سریاب صورت گرفت صاحب یک چرخ دستی توسط نارنجک هدف قرار گرفت و دچار جراحت شد.

تیم های امدادی بلافاصله با حضور در محل حادثه فرد مجروح را به بیمارستان دولتی منتقل نمودند.

گروه تجزیه طلب ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) در بیانیه ای مسئولیت این دو انفجار در شهر کویته را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان بلوچ یک دستگاه کامیون متعلق به پلیس را به وسیله بمب کنترل از راه دور هدف قرار دادند که در نتیجه آن دو نیروی پلیس به نام های نیاز احمد و علی اکبر کشته شده و 12 نیروی دیگر پلیس نیز زخمی شدند، در حالی دیگر مجروحان این حادثه افرادی هستند که برای جشن آزادی پاکستان اقدام به برگزاری نمایشگاه فروش اجناس نموده بودند.

در این بیانیه آمده است ارتش آزادی بخش بلوچ پیش از این بارها پلیس و نیروهای امثال لیویز که اکثریت اعضای آن از افراد بلوچ هستند هشدار داده است که بنابر دستورات پاکستان و ارتش اشغالگر آن، از ایجاد مانع در مسیر نهضت آزادی بلوچ خودداری کرده و از اجرای حربه های تبلیغاتی ارتش پاکستان همچون برگزاری جشن 14 آگوست پرهیز نمایند، اما برخی از عناصر موجود در این نیروها با دستورات نظام اشغالگر پاکستان در اقدامات مختلف علیه فدائیان بلوچ همچون جاسوسی، یورش به منازل مردم بلوچ، بازداشت آنان و غیره نقش دارند، این حمله یک هشدار به تمامی این نیروها و سازمان ها بود که چنانچه از فعالیت های خود علیه ملت بلوچ دستبردار نشوند اینگونه حملات علیه آنان تشدید خواهد یافت.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ همچنین با بر عهده گرفتن مسئولیت حمله به صاحب چرخ دستی که در حال فروش اقلام مرتبط با جشن استقلال پاکستان بود گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ بار دیگر به مردم بلوچ هشدار می دهد امسال نیز همچون سال های گذشته با تحریم جشن های به اصطلاح آزادی ارتش اشغالگر از این مراسمات دوری نمایند، زیرا هر لحظه امکان حمله فدائیان بلوچ به این مراسمات و برنامه ها و مسئولان برگزاری آن وجود دارد.

وی افزود: پس از این هشدار ارتش آزادی بخش بلوچ چنانچه فرد یا افرادی در نتیجه حمله به این مراسمات هدف قرار گرفت مسئولیت تمامی خسارت های مالی و تلفات جانی بر عهده خود وی خواهد بود و مستحق هیچگونه همبستگی و دلسوزی نخواهد بود.

ارسال نظر

 
1