خبر فوری

 
 
اخبار ضد و نقیض منابع پاکستانی از وقوع حمله پهپادی در وزیرستان جنوبی
کد خبر :1990282504

10:18 1401/12/25


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش پاکستان, حمله پهپادی, عملیات نظامی, وزیرستان جنوبی,

علی رغم آنکه که منابع آگاه پاکستانی از وقوع حمله پهپادی در منطقه وزیرستان جنوبی ایالت خیبر پختون خوا و جان باختن دو کودک در اثر این حمله خبر می‌دهند، اما ارتش پاکستان در بیانیه خود تلاش دارد کشته شدن دو کودک در این منطقه را به عنوان یک اقدام سهوی به اذهان عمومی القا کند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| علی رغم آنکه که منابع آگاه پاکستانی از وقوع حمله پهپادی در منطقه وزیرستان جنوبی ایالت خیبر پختون خوا و جان باختن دو کودک در اثر این حمله خبر می‌دهند، اما ارتش پاکستان در بیانیه خود تلاش دارد کشته شدن دو کودک در این منطقه را به عنوان یک اقدام سهوی به اذهان عمومی القا کند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شب گذشته موضوع وقوع حمله پهپادی در منطقه زنگاره شهرستان وزیرستان جنوبی به بحث داغ و جنجالی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل گشت و صفحات کاربری مختلف رسمی و غیر رسمی از وقوع حمله پهپادی در وزیرستان جنوبی پس از گذشت 5 سال در این منطقه خبر دادند.

سناتور مشتاق احمد خان نماینده مجلس سنای پاکستان با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر با اعلام خبر وقوع حمله پهپادی در بازار خدو خیل منطقه زنگاره از توابع بخش لدها شهرستان وزیرستان جنوبی خبر داد و خواستار ارائه توضیحات از سوی نهادهای امنیتی و حاکمیتی پاکستان شد.

وی با انتقاد از وقوع حمله پهپادی در وزیرستان جنوبی عنوان داشت: حملات پهپادی مجوز قتل عام مردم است، سرزمین پختون‌ها بار دیگر برای کسب دلار به خون و آتش کشیده شده است، این امر غیر قابل تحمل است و ما تحت هر شرایطی با آن مقابله خواهیم کرد.

شهریار آفریدی وزیر کشور اسبق پاکستان و سیاستمدار برجسته حزب تحریک انصاف نیز طی پیامی وقوع حمله پهپادی در وزیرستان جنوبی را نگران کننده عنوان کرد و افزود: گزارش‌های مربوط به حمله پهپادی در بازار خدو خیل منطقه زنگاره شهرستان وزیرستان جنوبی و شهادت دو کودک بی گناه در نتیجه این حمله بسیار نگران کننده است، وقوع حمله پهپادی زمانی که تمام توجه ملت بر روی حمله حاکمیت به پارک زمان(محل اقامت عمران خان) متمرکز بود بیانگر این امر است که دولت وارداتی بار دیگر به نوکری آمریکا درآمده است.

انور لودهی روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی نیز با انتشار تصویر دو کودک جان باخته در حمله پهپادی نوشت: چه کسی مسئول شهادت این دو کودک در حمله پهپادی است؟

از سوی دیگر روابط عمومی ارتش پاکستان طی بیانیه‌ای مدعی شد در نتیجه یک عملیات اطلاعاتی علیه تروریست‌ها هشت تن از عناصر تروریستی کشته شده و دو کودک نیز به صورت سهوی در نتیجه درگیری و تبادل آتش جان خود را از دست دادند.

روابط عمومی ارتش پاکستان در این بیانیه اعلام داشت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور تروریست در منطقه زنگاره شهرستان وزیرستان جنوبی نیروهای امنیتی ارتش پاکستان عملیاتی را علیه تروریست‌ها آغاز کردند که در نتیجه درگیری و تبادل آتش هشت تروریست کشته شده و دو نظامی نیز زخمی شدند، در این عملیات از خمپاره نیز استفاده شد.

این در حالی است که پیش از این منابع محلی از وقوع حمله پهپادی در بازار خدو خیل در منطقه زنگاره از توابع بخش لدها در شهرستان وزیرستان جنوبی خبر دادند.

شبیر حسین مروت افسر پلیس شهرستان وزیرستان جنوبی در گفتگو با یک خبرگزاری محلی جان باختن دو کودک را تأیید کرد و گفت: منطقه محل وقوع حمله بسیار دور افتاده و هیچ وسیله ارتباطی با آن منطقه وجود ندارد، بر همین اساس نمی‌توان به صورت فوری به حقایق پی برد.

وی وقوع حمله پهپادی در منطقه را تأیید نکرد و افزود: پلیس در حال دریافت اطلاعات از محل وقوع حادثه است.

از سوی دیگر یک افسر پلیس که در منطقه محل وقوع حمله پهپادی مأموریت دارد به شرط آنکه نامش فاش نشود خبر داد مردم محلی دو کودک آغشته به خون را به بیمارستان سراروغه آوردند و کادر درمان موجود در بیمارستان جان باختن این دو کودک را تأیید کردند.

این افسر پلیس افزود: وضعیت اجساد کودکان بیانگر وقوع یک حمله شدید در منطقه بود؛ اما به قطع یقین نمی‌توان درباره حمله پهپادی در منطقه اظهار نظر کرد.

ارسال نظر

 
1