خبر فوری

 
 
هلاکت یک تروریست داعش و دستگیری یک تن دیگر طی عملیات مشترک نیروهای امنیتی در پیشاور
کد خبر :1989168349

10:56 1402/04/20


برچسب ها : پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس پیشاور, پیشاور, تروریست های داعش, داعش خراسان, دایره مبارزه با تروریسم, هلاکت تروریست ها,

طی عملیات مشترک دایره مبارزه با تروریسم و پلیس ایالت خیبر پختون خوا یک عضو سرشناس گروه تروریستی داعش به هلاکت و یک تن دیگر نیز دستگیر شد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| طی عملیات مشترک دایره مبارزه با تروریسم و پلیس ایالت خیبر پختون خوا یک عضو سرشناس گروه تروریستی داعش به هلاکت و یک تن دیگر نیز دستگیر شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شوکت عباس جانشین بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم ایالت خیبر پختون خوا و اشفاق نور رئیس پلیس پیشاور طی نشست خبری مشترک در مرکز پلیس شهید ملک سعد اعلام داشت: در عملیات مشترک دایره مبارزه با تروریسم و مرکز عملیات پلیس پیشاور علیه عناصر تروریستی، یک عضو وابسته به داعش به هلاکت رسید و یک تن دیگر نیز دستگیر شد.

جانشین بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم در این خصوص گفت: طی ماه‌های مارس الی ژوئن سال جاری میلادی 4 تن از علمای اهل سنت، سه تن از اعضای جامعه سیک و یک فرد شیعه هدف عملیات های ترور هدفمند قرار گرفتند. در تحقیقات اولیه صورت گرفته مشترکاتی میان تمامی این حوادث مشاهده گردید و مشخص شد در تمامی این عملیات ها یک اسلحه دارای کالیبر 30 استفاده شده است.

وی افزود: مورخه 4 تیر ماه سال جاری یک فرد مسیحی به نام قمر مشتاق در حوالی شهرک دانشگاه پیشاور هدف تیراندازی عناصر ناشناس قرار گرفت، مهاجمان بلافاصله پس از این حمله از طریق خیابان کانال و سپس خیابان عمر گل در نزدیکی پل قمر دین گهری واقع در خیابان صنعتی بهانه ماری با تیم نیروهای امنیتی ابابیل مواجه شدند.

تیم ابابیل بلافاصله دستور توقف به مهاجمان را دادند؛ اما مهاجمان اقدام به تیراندازی بی هدف به سوی تیم ابابیل نمودند که در نتیجه آن سه تن از اعضای تیم ابابیل دچار جراحت شدند، در نتیجه تیراندازی متقابل اعضای تیم ابابیل یکی از مهاجمان راکب موتورسیکلت در دم به هلاکت رسید. از این تروریست یک قبضه کلت کالیبر 30، یک دستگاه موتورسیکلت، دو سیم کارت، یک کارت اتوبوس بی آر تی و یک کارت ملی افغانستان به نام خالد فرزند مسافر کشف و ضبط گردید.

در تحقیقات اولیه صورت گرفته هویت فرد به هلاکت رسیده به نام ظفر فرزند نصرالله ساکن منطقه رشید گهری پیشاور تبعه افغانستان شناسایی گردید، از پوکه اسلحه فرد کشته شده و دیگر تصاویر دوربین‌های مداربسته مشخص گردید که همین فرد در عملیات های ترور نقش داشته است.

وی افزود: دایره مبارزه با تروریسم با استفاده از اطلاعات حاصل از تلفن همراه فرد کشته شده و دیگر مستندات موجود با شناسایی دیگر اعضای این گروه موفق شدند متهم اصلی این پرونده به نام آمین الله فرزند گل محمد را دستگیر کنند.

از این تروریست نیز یک دستگاه موتورسیکلت و اسلحه کلت مورد استفاده قرار گرفته در عملیات ترور کشف و ضبط گردید، به زودی تمامی اعضای این گروه شناسایی و دستگیر خواهند شد.

ارسال نظر

 
1