خبر فوری

 
 
ابراز تاسف رئیس جمهور پاکستان از انفعال جامعه جهانی در برابر توقف جنایات جنگی در غزه طی گفتگوی تلفنی با محمود عباس
کد خبر :1986837806

19:41 1402/08/19


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و فلسطین, دکتر عارف علوی, رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین, رئیس جمهور پاکستان, رژیم صهیونیستی, غزه, محمود عباس, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, نوار غزه, کمک های بشردوستانه,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان طی تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، جنایات بیش از هفت دهه رژیم اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان طی تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، جنایات بیش از هفت دهه رژیم اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و از طرف خود و ملت پاکستان با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی نمود.

به گفته بخش رسانه ای دفتر ریاست جمهوری اسلام آباد، دکتر عارف علوی در این تماس تلفنی وضعیت غزه را بسیار دردناک توصیف کرد و گفت: ملت پاکستان بشدت از وحشیگری ها و تروریسم رژیم غاصب صهیونیستی خشمگین و دل آزرده هستند.

وی بمباران مرگبار رژیم اشغالگر علیه مردم غزه و هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان ها را بشدت محکوم کرد و افزود: هزاران فلسطینی از جمله زنان، کودکان، کارکنان بهداشت، خبرنگاران و امدادگران سازمان ملل متحد در نتیجه این اقدامات وحشیانه جان خود را از دست دادند.

در ادامه رئیس جمهور پاکستان وضعیت کنونی غزه را واکنشی به تبعیض نژادی و سیاست های ناعادلانه چندین دهه اسرائیل عنوان نمود و این رژیم کودک کش را به دلیل نسل کشی مسلمانان و اخراج آنها از سرزمین هایشان محکوم کرد.

وی با ابراز تأسف از انفعال جامعه جهانی برای توقف عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، گفت: پاکستان به حمایت خود از فلسطین برای حل مسئله این کشور بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داد.

وی همچنین اذعان داشت: جامعه بین المللی باید برای برقراری آتش بس فوری و گشودن کریدور بشردوستانه به غزه و جلوگیری از اخراج فلسطینی ها از سرزمین خود گام بردارد و برای حل دائمی مسئله فلسطین مطابق با قطعنامه های شورای امنیت تلاش کند.

دکتر عارف علوی در پایان عرایض خود بیان کرد: اگر راه حل دو دولتی برای رژیم صهیونیستی قابل قبول نباشد تنها یک راه حل باقی می ماند و آن هم راه حل تک دولتی است، بدین صورت که تعداد زیادی از یهودیان، مسلمانان و مسیحیان می توانند در کشوری با حقوق سیاسی برابر، کنار یکدیگر زندگی کنند.

در همین حال، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به جنایات جنگی و نسل کشی های اسرائیل در غزه اشاره کرد و خواستار توقف جنگ در فلسطین و بازگشایی کریدور به سمت غزه جهت ارسال کمک های بشردوستانه شد.

وی ضمن تاکید بر نبود برق، غذا و دارو در غزه، از حمایت های پاکستان از فلسطین و ارسال کمک های بشردوستانه، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1