خبر فوری

 
 
کمیساریای عالی نیجریه : استراتژی "نگاه به آفریقا" دولت پاکستان گام خوبی در راستای افزایش روابط تجاری و اقتصادی است
کد خبر :1986507203

10:36 1402/07/26


برچسب ها : اتاق بازرگانی لاهور, اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و نیجریه, روابط دوجانبه, کمیساریای عالی نیجریه,

محمد بیلو ابیو کمیساریای عالی نیجریه طی بازدید از اتاق تجارت و صنعت لاهور، با انور کاشف رئیس اتاق دیدار کرد و گفت: استراتژی "نگاه به آفریقا" دولت پاکستان گام خوبی در راستای افزایش روابط تجاری و اقتصادی فیمابین است.


  

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد بیلو ابیو کمیساریای عالی نیجریه طی بازدید از اتاق تجارت و صنعت لاهور، با انور کاشف رئیس اتاق دیدار کرد و ضمن خوب عنوان کردن استراتژی دولت پاکستان مبنی بر "نگاه به آفریقا" در راستای تقویت روابط تجاری و اقتصادی فیمابین، اظهار داشت که نیجریه از حیث جمعیت و اقتصاد بزرگترین کشور آفریقا می باشد.

وی ادامه داد: پاکستان خانه دوم من است و به ارائه تسهیلات به بازرگانان پاکستانی در نیجریه ادامه خواهیم داد. وی گفت که یک وسیله ارتباطی بین بازرگانان پاکستانی و نیجریه ای در حال معرفی است، برای افزایش فرصت های تجاری، کمیسیون عالی نیجریه روند روادید را تسهیل کرده است. درحال برداشتن گام هایی قاطع در راستای تسهیل فعالیت های بازرگانی و تشویق به سرمایه گذاری در نیجریه، هستیم.

رئیس اتاق تجارت و صنعت لاهور اظهار داشت: ما برای روابط تجاری و اقتصادی با نیجریه به این دلیل که یکی از بزرگ ترین اقتصاد های آفریقا به حساب می آید، اهمیت بسزایی قائل هستیم، کشوری که تولید ناخالصی داخلی آن مرز 500 میلیارد دلار را لمس می کند. وی با تاکید بر ارتقای حجم تجارت میان دو کشور، بیان داشت که صادرات به نیجریه از پاکستان شامل محصولات دارویی، تراکتور، قطعات و برخی محصولات نساجی است و واردات از نیجریه گاز، نفت، پنبه و رزین می باشد.

وی افزود: فرصت بالایی برای افزایش حجم تجاری فیمابین به حداقل 1 میلیارد دلار وجود دارد . پاکستان پتانسیل صادرات منسوجات با ارزش افزوده، برنج، محصولات چرمی، کالاهای ورزشی، فرش و ابزار جراحی به نیجریه را دارد و زمینه همکاری دو کشور در بخش انرژی نیز بسیار زیاد است.

او گفت که صنعت فناوری اطلاعات در پاکستان در حال شکوفایی است و نیجریه به سرعت در حال توسعه بخش فناوری خود است. شرکت های نیجریه ای می توانند از مزایای شرکت های IT پاکستان نهایت استفاده را ببرند.

انور کاشف با بیان اینکه همکاری مستحکم مالیاتی و برپایی کانال های بانکی منجر به تسهیل سرمایه گذاری و تجارت می شود، گفت که ایجاد کانال های بانکی همچنین موجب آسانی در سرمایه گذاری و انتقال حواله می شود.

ارسال نظر

 
1