خبر فوری

 
انتقاد تند سیاستمدار ارشد مسلمان در کنگره از ممنوعیت مشاغل دولتی برای مسلمانان در هند
کد خبر :1975011803

15:45 1402/06/01


برچسب ها : افراط گرایان هندو, دولتی, رهبر کنگره هند, مسلمانان هند, هندوئیسم,

عزیز قریشی سیاستمدار ارشد مسلمان در کنگره هند ضمن انتقاد از حمایت رهبران کنگره از ایدئولوژی هندوئیسم و ترویج آن، گفت: درهای مشغال دولتی از جمله پلیس، ارتش و بانک ها به روی مسلمانان بسته است...


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| عزیز قریشی سیاستمدار ارشد مسلمان در کنگره هند طی سخنرانی به نمایندگی از رهبران مسلمان کنگره در مراسم سالگرد زادروز راجیو گاندی نخست وزیر پیشین این کشور ضمن انتقاد از استفاده کارت هندوئیسم علیه مسلمانان در هند، در سخنان صریح خود، گفت: مسلمانان برده نیستند که هر کس هرکاری گفت انجام دهند.

گفتنی است وی در گذشته فرماندار ایالت اوتار پرادش، وزیر از مادیا پرادش و همچنین عضو لوک سبها بوده است.

عزیز قریشی گفت: همه احزاب سیاسی از جمله کنگره باید این واقعیت را بپذیرند که مسلمانان برده نیستند و هیچ کس نمی تواند آنها را مجبور به انجام کار اجباری کند. وی گفت که درهای مشغال دولتی از جمله پلیس، ارتش و بانک ها به روی مسلمانان بسته است، حتی مسلمانان نمی توانند از بانک ها وام دریافت کنند بنابراین چرا باید به کسی رای دهند؟ مغازه ها، عبادتگاه ها و خانه های مسلمانان به آتش کشیده می شوند و فرزندان آنها را یتیم می کنند، نباید فکر کنند ما بزدل یا ترسو هستیم، بلکه به دلایلی تمامی این مظالم را تحمل می کنیم.

وی در ادامه پیام خود هشدار داد که 220 میلیون مسلمان در هند زندگی می کنند و مهم نیست که حتی ده یا بیست میلیون نفر از آنها برای دفاع از حقوق خود شهید شوند.

سیاستمدار برجسته هند در مخالفت با کارزار ترویج هندوئیسم توسط برخی از رهبران کنگره، خاطر نشان کرد که شعار حزب ما سکولار است که نمی توان اجازه داد به هندوتوا آلوده شود.

ارسال نظر

 
1