خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان و ایران بر گسترش همکاری دوجانبه بر اساس احترام متقابل و رویکرد مشترک برای رسیدگی به چالش‌های موجود میان دو کشور جهت دستیابی به اهداف مورد نظر صلح و رفاه، توافق کردند.

این توافق در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در اسلام آباد صورت گرفت.

بر اساس جزئیات، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در رأس هیئتی صبح امروز وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد و در دفتر وزارت امور خارجه این کشور با جلیل عباس جیلانی گفتگو و رایزنی کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، وزرای خارجه دو کشور در مورد همکاری‌های دوجانبه میان پاکستان و ایران گفتگو و تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور بر اهمیت گفتگو و همکاری قوی برای پیشبرد روابط دوجانبه به شکل مثبت تأکید کردند.

به همین مناسبت، هر دو طرف توافق کردند که بر اساس احترام متقابل و رویکرد مشترک برای رسیدگی به چالش‌های موجود میان دو کشور جهت دستیابی به اهداف مورد نظر صلح و رفاه، با یکدیگر همکاری کنند.

پس از این دیدار، وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این نشست خبری بیان کرد: روابط برادرانه مستحکمی میان پاکستان و ایران حاکم است، همچنین روابط جغرافیایی میان دو کشور نیز حائز اهمیت است.

وی به خسارت‌هایی که عناصر تروریستی به ایران وارد نموده ­اند اشاره کرد و گفت: امنیت پاکستان اولویت ماست، همچنین مردم ایران و پاکستان یک ملت هستند.

وزیر امور خارجه ایران عناصر تروریستی در مرزهای مشترک را تهدیدی برای امنیت هر دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: ایران و پاکستان هیچ فرصتی به تروریست‌ها نمی­ دهند که به روابط و امنیت مرزهای مشترک لطمه وارد کنند.

وی همچنین تأکید کرد: مبارزه مؤثر علیه تروریسم توسط هر دو کشور اجتناب ناپذیر است و اتفاق نظر داریم که مرزهای دو کشور را به مرزهای اقتصادی، توسعه و رفاهی برای مردم ساکن در هر دو سوی مرز تغییر دهیم.

حسین امیرعبداللهیان در پایان سخنان خود اعلام کرد: ما دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به پاکستان را از دولت این کشور دریافت کرده‌ایم لذا امروز توافق کردیم که با یکدیگر روی این برنامه کار کنیم تا این سفر به کشور دوست و برادر پاکستان در آینده نزدیک انجام شود.

لازم به ذکر است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به دعوت از همتای پاکستانی خود به اسلام آباد سفر کرده است و در این سفر با مقامات عالی این کشور از جمله انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت و ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد کل ارتش پاکستان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1