خبر فوری

 
بی ال اف مسئولیت حمله به پاسگاه لیویز در قلات را بر عهده گرفت
کد خبر :1972193514

10:22 1403/08/03


برچسب ها : ارتش پاکستان, پلیس ایالت بلوچستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان قلات, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای لیویز,

گروه تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به بی ال اف طی بیانیه ای مسئولیت حمله به پاسگاه نیروهای امنیتی لیویز در شهرستان قلات ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گروه تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به بی ال اف طی بیانیه ای مسئولیت حمله به پاسگاه نیروهای امنیتی لیویز در شهرستان قلات ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اظهار داشت: مبارزان بلوچ ما مورخه 18 اکتبر(27 مهر) در حال گشت زنی در منطقه نیچاری شهرستان قلات بودند که با نیروهای لیویز مواجه شدند و با ضبط سلاح هایشان، آنها را رها کردند.

وی افزود: حوالی ساعت 2 بعد از ظهر همان روز مبارزان بلوچ ما با حضور در ایست و بازرسی پلیس، به نیروهای لیویز هشدار دادند که از سنگ اندازی در مسیر نهضت ملی بلوچ و تعقیب مبارزان بلوچ خودداری نمایند در غیر این صورت با مجازات بسیار سنگین مواجه خواهند شد، اما نیروهای لیویز به جای فرمانبرداری اقدام به حمله علیه مبارزان بلوچ نمودند که در واکنش به آن مبارزان ما با اتخاذ موضع دفاعی در محل های امن سنگر گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه حمله دفاعی ما یک نیروی لیویز به نام عبدالقیوم کشته شده و یک تن دیگر به نام رحمت الله نیچاری نیز دچار جراحت شد.

سخنگوی بی ال اف عنوان داشت: ما به عنوان یک سازمان ملی بلوچ برای از دست دادن این جان های ارزشمند بسیار متاسفیم و ما با اعضای خانواده آنها ابراز همدردی می کنیم، اما پیش از این حادثه ما بارها به نیروهای پلیس و لیویز هشدار داده ایم که از مشارکت در فعالیت های ضد نهضت ملی بلوچ خودداری نمایند.

وی گفت: امروز بار دیگر ما موضع سازمانی خود را تکرار می کنیم که جان و مال مردمان بلوچ برای ما بسیار حائز اهمیت است زیرا محور مبارزات ما ملت بلوچ و بلوچستان است. پاکستان همانند هر رژیم اشغالگر امروز نیز در حال تلاش برای راه اندازی مناقشه داخلی از طریق ایجاد تفرقه است، در این شرایط حیاتی ما وظیفه داریم به جای آنکه به هیزم دستگاه های حکومتی تبدیل شویم متوجه مسئولیت های ملی خود باشیم.

سرگرد گهرام بلوچ تصریح کرد: ما امروز بار دیگر صراحتا اعلام می داریم که بلوچ های موجود در ادارات مختلف حاکمیت اشغالگر پاکستانی هرگز به تقویت قدرت حاکمیت کمک نکنند، هر فرد و گروهی که بر خلاف این امر در جنایت های حاکمیت اشغالگر علیه مردم خود همکاری کند در دادگاه ملی بلوچ مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما بار دیگر به پلیس و لیویز هشدار می دهیم که از مشارکت در فعالیت های علیه مردم بلوچ خودداری نموده و در غیر این صورت مسئول گفتار و کردار خود خواهند بود.

وی در پایان گفت: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت این حمله را بر عهده می گیرد، ما هر فردی را که به دستور حاکمیت اقدام به ضربه زدن به نهضت ملی بلوچ نماید را هدف قرار خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1