خبر فوری

 
واکنش وزیر حقوق پاکستان به گزارش سازمان ملل: بازداشت عمران خان از مسائل داخلی است
کد خبر :1970388635

17:07 1403/04/12


برچسب ها : PTI, اعظم نذیر تارر, پاکستان و سازمان ملل متحد, حزب تحریک انصاف پاکستان, ژنو, سرکوب, عمران خان, نخست وزیر سابق پاکستان, وزیر حقوق و دادگستری, وزیر قانون و دادگستری پاکستان,

وزیر حقوق پاکستان در واکنش به بیانیه کارگروه سازمان ملل در ژنو که خواستار آزادی عمران خان نخست وزیر سابق شده است، بازداشت و زندانی شدن وی را مسئله داخلی پاکستان عنوان کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| اعظم نذیر تارر وزیر حقوق پاکستان در واکنش به گزارش اخیر کارگروه سازمان ملل متحد، دستگیری و پرونده های قضایی جاری علیه عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و بنیانگذار حزب تحریک انصاف PTI را "مسئله داخلی" عنوان کرد.

وی افزود: به عنوان کشوری مستقل، قوانین موجود و قانون اساسی در دادگاه های پاکستان اجرا می شود. موسس حزب تحریک انصاف بر اساس قانون اساسی و قانون کشور و موازین بین المللی از تمام حقوق برخوردار است و وی به عنوان یک فرد محکوم شده در زندان به سر می برد. همچنین معافیت در چندین پرونده نشان دهنده دادرسی و سیستم قضایی شفاف و عادلانه پاکستان است.

شایان ذکر است یک کارگروه حقوق بشر سازمان ملل متحد در نظری که روز دوشنبه اعلام کرد گفته است که بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان خودسرانه و بر خلاف قوانینی بین المللی است.

کار گروه سازمان ملل مستقر در ژنو گفت که "راه حل مناسب، آزادی فوری آقای خان و اعطای حق قابل اجرا برای غرامت و سایر غرامت ها، مطابق با قوانین بین المللی خواهد بود."

در ادامه همچنین گفته شد که مشکلات حقوقی عمران خان بخشی از "کارزار بزرگ سرکوب" علیه او و حزبش است.

ارسال نظر

 
1