خبر فوری

 

بانجول: به گزارش راز نیوز | وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان نسبت به تحولات اخیر در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان و شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت کشور گامبیا، گفتگو و رایزنی کردند.

در این دیدار مقامات عالی دو کشور با اشاره به اهمیت روابط راهبردی و اقتصادی دیرینه میان پاکستان و عربستان بر تعهد خود برای افزایش بیشتر همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور تأکید کردند.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان از چشم انداز 2030 عربستان سعودی که هدف آن دگرگونی اجتماعی-اقتصادی پادشاهی عربستان در قرن بیست و یکم است، تمجید کرد.

وی افزود: سفر اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی به پاکستان که در راس یک هیئت عالی رتبه بود، نشان دهنده حرکت جدیدی در همکاری اقتصادی میان دو کشور است.

آنها همچنین نسبت به تحولات اخیر در خاورمیانه ابراز نگرانی عمیق کردند و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در پایان این نشست، نقش مهم و اساسی سازمان همکاری اسلامی (OIC) در مشکلات امت اسلامی از جمله وضعیت فلسطین و کشمیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ارسال نظر

 
1