خبر فوری

 
دیدار هیئت آژانس امنیت سلامت انگلیس با وزیر موقت بهداشت پاکستان
کد خبر :1969599294

12:58 1402/06/01


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, روابط دوجانبه, وزیر بهداشت, وزیر بهداشت پاکستان, کووید-19,

پروفسور خانم دیم جنی هریس مدیر ارشد اجرایی آژانس امنیت سلامت انگلیس UKSHA به همراه تیم خود امروز چهارشنبه (1 شهریور) با دکتر ندیم انجم وزیر موقت بهداشت پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پروفسور خانم دیم جنی هریس مدیر ارشد اجرایی آژانس امنیت سلامت انگلیس UKSHA به همراه تیم خود امروز چهارشنبه (1 شهریور) با دکتر ندیم انجم وزیر موقت بهداشت پاکستان دیدار کرد.

گفتنی است در این نشست افتخارعلی شلوانی معاون اول بهداشت، کامران رحمان معاون دوم و مدیرکل سلامت حضور داشتند.

براساس متن پیام منتشر شده از این دیدار، گفته شد که تمرکز همکاری بین وزارت خدمات بهداشت ملی، مقررات و هماهنگی پاکستان و آژانس امنیت سلامت انگلیس ارتقای انتخاب های کارآمد است، و همچنین پیرامون درس های آموخته شده از کووید19 تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین بیان شد که یادگیری متقابل و ظرفیت سازی نیروی کار مراقبت های بهداشتی در پاکستان از طریق به اشتراک گذاری و اجرای سیستم ها با حمایت UKHSA یک اولویت است. دستور کار امنیت جهانی بهداشت مهمترین اولویت دولت پاکستان می باشد. در این راستا، پاکستان به زودی میزبان اجلاس GHSA خواهد بود که در آن از همه رهبران ارشد و ذینفعان از سراسر جهان دعوت خواهند شد.

گفته شد که با حمایت UKHSA، نظارت و واکنش یکپارچه بیماری ها (IDSR) در 134 ولسوالی پاکستان اجرا شده و طی 2 تا 3 ماه آینده در تمامی مناطق این کشور اجرا خواهد شد. آژانس امنیت سلامت انگلیس همچنین از توسعه و اجرای سیستم های آزمایشگاهی الکترونیکی برای تقویت نظارت جامع در پاکستان حمایت می کند.

ارسال نظر

 
1