خبر فوری

 
اعدام دو جاسوس نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان توسط ارتش آزادی بخش بلوچ
کد خبر :1969404398

17:52 1402/05/04


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, اعدام, بولان, جاسوس, جاسوس ارتش, جاسوسی, جیئند بلوچ, حکم اعدام, سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ, شهرستان بولان, نیروهای امنیتی پاکستان,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ (BLA) طی انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ارتش آزادی بخش بلوچ حکم اعدام 2 جاسوس ارتش پاکستان را اجرایی نمود.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ (BLA) طی انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ارتش آزادی بخش بلوچ حکم اعدام 2 جاسوس ارتش پاکستان را اجرایی نمود و یک پایگاه در حال ساخت نیروهای امنیتی را در شهرستان بولان تخریب کرد.

بر اساس جزئیات، شبه نظامیان ارتش آزادی بخش بلوچ طی عملیاتی در تاریخ 5 تیرماه (26 جون) سعید ساکن منطقه رحیم یار خان ایالت پنجاب را از شهرستان هرنائی و در تاریخ 13 تیرماه (4 ژوئیه) محمد نادر فرزند عبدالمجید ساکن شهرستان ملتان ایالت پنجاب را از منطقه زرغون شهر کویته دستگیر و به جرم جاسوسی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان بازداشت نمودند.

در اعترافات سعید آمده است که وی فعالیت نجاری در شهر کویته و مناطق حومه آن را به عنوان یک پوشش برای ارتباط گیری با جاسوسان و عوامل دولتی و نظامی پاکستان به کار می برد.

  محمد نادر نیز به همکاری خود با نهادهای اطلاعاتی پاکستان اعتراف کرد و برای دیدار و گفتگو با یکی از اعضای سازمان، عازم منطقه زرغون شد که ناگهان در دام شبه نظامیان ارتش آزادی بخش بلوچ افتاد.

سر انجام در تاریخ 4 مردادماه (26 ژوئیه) پس از اعتراف به جنایت، دادگاه ملی بلوچ حکم اعدام سعید و محمد نادر را صادر کرد و بر اساس آن حکم اعدام این دو فرد توسط عوامل ارتش آزادی بخش بلوچ اجرایی شد.

از سوی دیگر، جیئند بلوچ سخنگوی بی ال ای مسئولیت تخریب یک پایگاه در حال ساخت ارتش پاکستان در منطقه پیر اسماعیل شهرستان بولان را بر عهده گرفت و خاطر نشان کرد: حملات ما علیه ارتش پاکستان و سازمان های وابسته به آن تا آزادی سرزمین بلوچستان ادامه دارد.

ارسال نظر

 
1