خبر فوری

 
رئیس جمهور پاکستان بر همکاری با ترکمنستان تاکید کرد
کد خبر :1967304920

10:33 1403/07/26


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, پاکستان و ترکمنستان, رئیس جمهور پاکستان, رشید مرداف, روابط دو جانبه, وزیر امور خارجه ترکمنستان,

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور ترکمنستان، بر اهمیت افزایش همکاری های اقتصادی و روابط تجاری بر اساس منافع متقابل بین پاکستان و ترکمنستان تاکید کرد.


اسلام‌‍‌آباد: به گزارش راز نیوز| آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان روز چهارشنبه بر اهمیت افزایش همکاری های اقتصادی و روابط تجاری بر اساس منافع متقابل بین پاکستان و ترکمنستان تاکید کرد.

وی همچنین خواستار ارتباط بیشتر بورس های دو کشور برادر برای بهبود همکاری های اقتصادی شد.

رئیس جمهور این دیدگاه را در گفتگو با رشید مردوف معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان که به همراه عطاجان مولاموف سفیر ترکمنستان در پاکستان در کاخ ریاست جمهوری اسلام‌آباد با وی دیدار و گفتگو کردند بیان کرد.

رئیس جمهور ضمن خوشامدگویی به این هیئت، گفت: پاکستان برای روابط خود با ترکمنستان که مبتنی بر ارزش ها، دین و فرهنگ مشترک است، اهمیت زیادی قائل است. وی خواستار همکاری مشترک برای رفاه و ثبات مشترک در منطقه و بهبود وضعیت مردم پاکستان و ترکمنستان شد.

رئیس جمهور همچنین بر تعهد پاکستان به تکمیل زودهنگام پروژه خط لوله گاز تاپی تاکید کرد و افزود که این پروژه کمک بزرگی به توسعه اقتصادی دو کشور خواهد کرد.

رشید مردوف از شرکت رئیس جمهور در مجمع بین المللی سیصدمین سالگرد تولد مجتیمقلی فراگی در عشق آباد تشکر کرد و گفت که این یک حرکت بزرگ برای احترام به مردم ترکمن بود.

وی همچنین تبریک ویژه سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و رهبر ملی ترکمنستان و قربانقلی بردی محمداف رئیس شورای مردمی ترکمنستان را به آصف علی زرداری رئیس جمهور ابلاغ کرد.

ارسال نظر

 
1