خبر فوری

 
سفر رئیس جمهور سریلانکا به دهلی نو و دیدار با مقامات بلند پایه این کشور
کد خبر :1967177418

17:14 1402/04/30


برچسب ها : آجیت دووال, دیدار, رئیس جمهور سریلانکا, سوبرامانیام جایشانکار, مشاور امنیت ملی هند, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, هند و سریلانکا, وزیر امور خارجه هند,

رانیل ویکرماسینگه رئیس جمهور سریلانکا در یک سفر دو روزه وارد دهلی نو شد و در راستای گسترش روابط دوجانبه با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و رایزنی کرد.


 

 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | رانیل ویکرماسینگه رئیس جمهور سریلانکا در یک سفر دو روزه وارد دهلی نو شد و در راستای گسترش روابط دوجانبه با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

رانیل ویکرماسینگه در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند، به گفتگو و رایزنی در خصوص پیشبرد همکاری های اقتصادی و استراتژیک جامع میان هند و سریلانکا پرداخت.

در دیدار رئیس جمهور سریلانکا با نارندار مودی، تفاهم نامه هایی در خصوص انرژی های تجدید پذیر، توسعه پروژه های اقتصادی در شهر ترینکومالی و استفاده از رابط پرداخت یکپارچه (UPI) میان دو کشور منعقد گردید.

در همین حال، نخست وزیر هند مسائل منطقه ای، جهانی و وضعیت قوم تامیلی ها در سریلانکا را مورد بررسی قرار داد و ابراز امیدواری کرد که دولت سریلانکا انتظارات و خواسته های آنان را برآورده کند.

وی افزود: سریلانکا در سیاست های مختلف هند از جایگاه مهمی برخوردار است، هند همواره به عنوان یک دوست صمیمی همیشه و در هر مواقع بحرانی کنار مردم و دولت سریلانکا خواهد ایستاد.

نخست وزیر هند از تصویب سند چشم انداز میان دو کشور خبر داد و گفت: این سند باعث گسترش همکاری میان دو کشور در حوزه های دریایی، هوایی، انرژی و ارتباطات خواهد شد.

 

رانیل ویکرماسینگه همچنین در دیدار با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تقویت مناسبات میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی همچنین با آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند دیدار کرد و هر دو طرف بر ضرورت گسترش روابط و هماری امنیتی میان هند و سریلانکا تاکید و تصریح کردند.

ارسال نظر

 
1