خبر فوری

 
وزارت امور خارجه پاکستان: سفر فضل الرحمن به افغانستان غیر رسمی است
کد خبر :196691640

15:50 1402/10/21


برچسب ها : (حزب جمعیت علمای اسلام (ف, پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, ممتاز زهرا بلوچ, مولانا فضل الرحمن, کابل,

خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز پنجشنبه 21 دی طی نشست مطبوعاتی هفتگی سفر فضل الرحمن به افغانستان غیر رسمی عنوان کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز پنجشنبه 21 دی طی نشست مطبوعاتی هفتگی در گفت و گو با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص سفر مولانا فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام (ف) به افغانستان و دیدار های وی با مقامات ارشد سیاسی طالبان افغانستان، گفت: مسیر های گفتمان میان پاکستان و افغانستان باز هستند و سفارتخانه های دوطرف در دو کشور به فعالیت های خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت عالی رتبه طالبان افغان به پاکستان اظهار داشت، در صورتیکه امکان ارتباط مستقیم وجود دارد، نیازی به روابط پشت پرده نداریم.

به گفته سخنگو فضل الرحمن در سفری غیر رسمی در افغانستان حضور دارد و این سفر رسمی نمی باشد. بنا به درخواست وی، قبل از این سفر در وزارت امور خارجه توضیحاتی داده شد که این یک روند معمولی است.

سخنگو همچنین بیان داشت که سفر مولانا فضل الرحمن به دستور دولت پاکستان نمی باشد و پس از بازگشت او، در صورت آگاه کردن دفتر وزارت خارجه از دیدار های ایشان در افغانستان، می توان توضیحاتی ارائه کرد.

زهرا بلوچ در ادامه توضیحات خود تصریح داشت که پاکستان به هیچ وجه تمایل به مذاکرات با گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان TTP ندارد، این گروه در بسیاری از حملات تروریستی دخیل است.

وی ادامه داد که خواسته های ما از افغانستان تغییر نکرده و ما خواستار اقدام علیه تی تی پی و دیگر گروه های موجود در افغانستان، هستیم. ما به دنبال پایان پایگاه های امن تروریست ها در افغانستان هستیم و می خواهیم استفاده از سرزمین افغانستان در اقدامات تروریستی علیه پاکستان، متوقف شود.

وی در ادامه اظهاراتش حمایت پاکستان از ابتکار آفریقای جنوبی برای کشاندن رژیم صهیونیستی به دادگاه عالی بین المللی را ابراز داشت .

ارسال نظر

 
1