خبر فوری

 
 
حملات ارتش آزادی بخش بلوچ علیه نیروهای امنیتی در خضدار، کویته و کولواه
کد خبر :195907184

10:59 1402/05/19


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, خضدار, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, کولواه, کویته,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA ضمن پذیرش مسئولیت 4 حمله مختلف در خضدار، کویته و کولواه، بیان داشت که در این حملات نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان و چهار چرخ پرچم فروش به بهانه جشن آزادی پاکستان را هدف قرار دادیم.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA ضمن پذیرش مسئولیت 4 حمله مختلف در خضدار، کویته و کولواه، بیان داشت که در این حملات نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان و چهار چرخ پرچم فروش به بهانه جشن آزادی پاکستان را هدف قرار دادیم.

وی گفت: شبه نظامیان سازمان روز گذشته (18 مرداد) پس از غروب، تیم گشتی مشترک پلیس و ارتش اشغالگر پاکستان متشکل از 8 موتورسیکلت را مقابل دفتر معاون کمیسر خضدار با بمب کنترل از راه دور هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دردم دو نیروی دشمن و زخمی شدن دستکم سه تن شد درحالیکه خسارت قابل توجهی به دو موتورسیکلت وارد آمد. ارتش اشغالگر پس از این حمله، با قرق کردن منطقه، سعی در پنهان کردن تلفات وارده داشت.

عملیات دوم با هدف قرار دادن کلانتری پلیس در منطقه موله شهر خضدار انجام شد.

جیئند بلوچ بیان داشت: شبه نظامیان همچنین در حمله ای دیگر در خیابان جوائنت شهر کویته، یک چهارچرخ که درحال فروش پرچم پاکستانی بود را با نارنجک دستی هدف قرار دادند. این پرچم فروشی تحت نظارت ارتش اشغالگر پاکستان نزدیکی پاسگاه آنها مستقر شده بود درحالیکه نیروی پلیس و نیروهای لباس شخصی مامور به حفاظت از این چهارچرخ پرچم فروش بودند.

سخنگو در ادامه بیان داشت که در این حمله دو نیروی پلیس و دو فرد فروشنده زخمی شدند. وی هشدار داد که از پرچم فروش ها، راهپیمایی و مراسماتی که ارتش اشغالگر و آژانس های اطلاعاتی با عنوان "جشن آزادی پاکستان (14 اوت)" برگزار می کنند، دور باشید، زیرا هرآن احتمال حمله فدائیان بلوچ وجود دارد.

به گفته نیروی پلیس در این حمله سه نفر به نام های جلال الدین، نجیب الله و سردار ولی زخمی شده اند.

در ادامه همچنین گفته شد که حمله چهارم در کولواه مالور شهرستان کیچ علیه ارتش اشغالگر پاکستان انجام شد. این حمله با استفاده از سلاح های سنگین انجام گرفت که دستکم دو نظامی زخمی شدند. در این بین دشمن از کوادکوپتر برای نظارت هوایی استفاده کرد که فدائیان بلوچ آن را نیز منهدم کردند.

ارسال نظر

 
1