خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس در پاکستان با سناتور محمد اسحاق دار رهبر مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف در مورد روابط پایدار میان پاکستان و انگلیس همچنین تحولات اقتصادی کلیدی در پاکستان طی سال های 2013 تا 2017 گفتگو کردند.

در ادامه همچنین سناتور اسحاق دار بر اهمیت انتخابات آزاد و منصفانه، روابط تجاری و توسعه کشاورزی در پاکستان تاکید کرد و به بررسی موضوع قاچاق و مدیریت مرزها برای جلوگیری از جابجایی کالاهای غیرقانونی پرداخت.

در همین حال، جین ماریوت بر تعهد انگلیس نسبت به تقویت روابط دوجانبه با پاکستان تاکید و تصریح نمود.

 

 

پیش از این نشست، دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در پاکستان با سناتور محمد اسحاق دار رهبر مجلس سنای پاکستان به گفتگو و رایزنی در خصوص پایداری روابط میان دو کشور پرداخت.

در این نشست، موضوعات مهمی در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد، وضعیت پناهندگان افغان، توافقنامه آماده به کار صندوق بین المللی پول (SBA) مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

در ادامه این دیدار، سناتور محمد اسحاق دار بر تعهد پاکستان به صلح منطقه ای، گسترش روابط اقتصادی و انتخابات سراسری آتی در سال 2024 تاکید کرد.

در همین حال، سفیر ایالات متحده آمریکا بر حق حاکمیت پاکستان در برخورد با مهاجران غیرقانونی اذعان کرد و خواستار برگزاری انتخابات سراسری آزاد و منصفانه در سال 2024 در پاکستان شد.

 

 

ارسال نظر

 
1