خبر فوری

 
 
دیدار سفیر جدید پاکستان در تونس با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1957318621

13:17 1402/05/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و تونس, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان,

دکتر عارف علوی در دیدار سفیر جدید پاکستان در تونس بر لزوم انجام اقدامات لازم در جهت گسترش تجارت میان پاکستان و تونس و افزایش سطح همکاری میان اتاق‌های بازرگانی و صنایع دو کشور تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی در دیدار سفیر جدید پاکستان در تونس بر لزوم انجام اقدامات لازم در جهت گسترش تجارت میان پاکستان و تونس و افزایش سطح همکاری میان اتاق‌های بازرگانی و صنایع دو کشور تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جاوید احمد عمرانی سفیر جدید پاکستان در تونس پیش از اعزام به محل مأموریت خود، روز چهارشنبه با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط تاریخی و دوستانه میان پاکستان و تونس اظهار داشت: دو کشور دارای مواضع یکسان و مشترکی در قبال موضوعات مختلف جهانی هستند.

وی از سفیر جدید پاکستان در تونس انجام اقدامات لازم و مؤثر در جهت تقویت بیش از پیش روابط با تونس در بخش‌های آموزشی، فرهنگی و دفاعی را خواستار شد.

دکتر عارف علوی با تمجید از برنامه چشم انداز تونس در قبال سازمان همکاری اسلامی در راستای همکاری برای حل مسائل مهم بین‌المللی به ویژه مناقشه جامو و کشمیر، مسئله فلسطین، مقابله با اسلام هراسی و ایجاد هماهنگی بین المذاهب از حمایت تونس از قطعنامه پیشنهادی پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع مقابله با تفرقه مذهبی استقبال نمود.

وی از سفیر درخواست کرد در مجامع مختلف بین‌المللی مسائلی همچون اسلام هراسی و نیز رویکرد تبعیض آمیز هند با اقلیت‌های مذهبی را مطرح نماید.

وی خاطرنشان کرد: هند مرتکب جنایت‌های سنگین ضد حقوق بشری شده است و جنایت‌های این کشور علیه مردم مسلمان و مظلوم جامو و کشمیر اشغالی تداوم دارد، پرده برداری از چهره اصلی و کریه هند در مقابل انظار جهانی بسیار ضروری است.

رئیس جمهور پاکستان در پایان برای قیس سعید همتای تونسی خود و دیگر مقامات این کشور آرزوی موفقیت و بهورزی را مسئلت کرد.

ارسال نظر

 
1