خبر فوری

 
چراغ سبز آمریکا به پاکستان برای آشتی با هند
کد خبر :1957119532

13:58 1403/04/01


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و هند, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, مبارزه با تروریسم, هند و پاکستان, وزارت امور خارجه آمریکا,

آمریکا بر اهمیت حمایت از تمامی زندانیان در پاکستان از جمله عمران خان نخست وزیر اسبق این کشور و تضمین تأمین حقوق اولیه آنها تاکید کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده از مذاکرات مستقیم بین هند و پاکستان حمایت می کند.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن بر همکاری قوی ضد تروریسم خود با پاکستان تأکید کرد و گفت: هر دو کشور مصمم به حفظ این روابط هستند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات اخیر بین رهبران هند و پاکستان گفت: ما برای روابط با هند و پاکستان ارزش قائل هستیم و همانطور که گفته ایم از گفتگوی مستقیم بین هند و پاکستان حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نقش ها و حوزه های مختلف را نه ما بلکه آنها باید تعیین کنند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با ارسال پیام تبریک به همتای هندی خود به دلیل پیروزی وی در انتخابات برای سومین بار متوالی، تمایل خود را برای بهبود روابط تلخ بین دو کشور همسایه ابراز کرد.

این مقام آمریکایی همچنین در خصوص اظهارات اخیر مسعود خان سفیر پاکستان مبنی بر استفاده تروریست های گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP) از سلاح های آمریکایی به دست آمده در افغانستان علیه پاکستان، از ایالات متحده خواست تا برای مقابله موثر با این تروریست ها، به پاکستان سلاح عرضه کند.

زمانی که از متیو میلر خواسته شد درباره اظهارات سفیر پاکستان اظهار نظر کند، او گفت: ایالات متحده و پاکستان منافع مشترکی در پرداختن به تهدیدات علیه امنیت منطقه دارند.

وی افزود: ما با پاکستان از طریق گفت‌وگوهای سطح عالی مبارزه با تروریسم، که شامل چندین برنامه ظرفیت سازی ضد تروریسم است، مشارکت امنیتی داریم و از یک سری تعاملات نظامی بین دو کشور حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا همچنین به عنوان یک مشارکت دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم با رهبران پاکستان در تماس منظم است و ما به بحث در مورد امنیت منطقه ای از جمله گفتگوهای سالانه مبارزه با تروریسم و ​​سایر رایزنی های دوجانبه ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1