خبر فوری

 
 
تربت: آزادی جوان ناپدید شده بلوچ از زندان سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :1953676868

09:49 1402/10/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهر تربت, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

یک جوان ربوده شده بلوچ پس از تحمل 2 ماه اسارت از زندان سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان آزاد و به منزل خود بازگشت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| یک جوان ربوده شده بلوچ پس از تحمل 2 ماه اسارت از زندان سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان آزاد و به منزل خود بازگشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منصور بلوچ جوان اهل شهر تربت مرکز شهرستان کیچ که دو ماه قبل توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر و ناپدید شده بود روز گذشته از بند سرویس‌های امنیتی پاکستان آزاد شد.

اعضای خانواده منصور آزادی وی را تأیید کردند.

لازم به ذکر است علی رغم بازگشت چندین نفر از افراد ربوده شده بلوچ طی روزهای گذشته، گزارش‌های واصله از نقاط مختلف ایالت بلوچستان حکایت از آن دارد که روند ربوده شدن شهروندان بلوچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان همچنان ادامه دارد. در 10 روز نخست سال جدید میلادی 2 رویداد مربوط به ناپدید شدن اجباری شهروندان بلوچ از شهرهای کویته و گوادر بلوچستان گزارش شده است.

از سوی دیگر ما شاهد تظاهرات گسترده در نقاط مختلف ایالت بلوچستان در اعتراض به تداوم روند ربوده شدن شهروندان بلوچ به دست سرویس‌های امنیتی پاکستان هستیم، این تظاهرات به منظور اعلام حمایت شهروندان بلوچ از تحصن کمیته همبستگی بلوچ در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شده است.

تحصن اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان از بیش از دو هفته گذشته در اسلام آباد تحت رهبری کمیته همبستگی بلوچ ادامه دارد، این تحصن ابتدا از شهر تربت مرکز شهرستان کیچ ایالت بلوچستان آغاز گردید و سپس در قالب یک کاروان نمادین با عبور از شهرهای مختلف ایالت بلوچستان به کویته مرکز این ایالت رسید و پس از آن به سمت اسلام آباد پایتخت پاکستان ادامه مسیر داد.

رهبران کمیته همبستگی بلوچ در نشست مطبوعاتی روز گذشته خود در محل برگزاری تحصن در اسلام آباد از ربوده شدن 40 نفر دیگر طی دو ماه گذشته که این جنبش آغاز شده است خبر دادند.

ارسال نظر

 
1