خبر فوری

 
 
ربایش 6 تن از افراد بلوچ طی عملیات نظامی نیروهای امنیتی پاکستان در دیره بگتی و سوئی
کد خبر :1951839179

11:56 1402/04/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, دیره بگتی, ربایش, شهرستان دیره بگتی, عملیات نظامی,

طی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در بخش سوئی شهرستان دیره بگتی، 6 تن ربوده شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع خبری بلوچ در گزارشی از عملیات نظامی نیروهای جوخه مرگ تحت رهبری سرهنگ جدید سازمان اطلاعات پاکستانISI به نام صفدر در دیره بگتی خبر می دهند.

براساس جزئیات منتشر شده از این عملیات، از صبح روز گذشته (21 تیر) نیروهای ارتش به همراه نیروهای جوخه مرگ تحت فرماندهی سرهنگ صفدر در مناطق رئیس توخ، گردو و کچی واقع در بخش سوئی شهرستان دیره بگتی عملیات نظامی و جستجو را آغاز کردند. به گفته منابع محلی، در طول عملیات چهار نفر از افراد بلوچ به صورت غیرقانونی دستگیر و مفقود شده اند درحالیکه طی تیراندازی نیروهای عملیات کننده، یک جوان بلوچ زخمی و همچنین خسارت قابل توجهی به دام وارد شده است.

احمد علی و پدرش روشن بگتی دو تن از چهار فرد ربوده شده می باشند.

منابع محلی بیان داشتند که عملیات به رهبری سرهنگ صفدر و سرگرد دولت از سازمان ISI انجام شد و پیش از این هم ارتش پاکستان در مناطق نزدیک سوئی دیره بگتی مرتکب جنایات شده است.

از طرفی بخش حقوق بشر حزب جنبش ملی بلوچBNM اظهار داشت که دو فرد بلوچ هم از منطقه پانک بخش سوئی به نام های طارق فرزند سفر خان بگتی مورخه 8ژوئن و جمعه فرزند آل خان بگتی مورخه 18 ژوئن توسط نیروهای امنیتی ربوده شده اند.

گروه مسلح ببرهای آزادی بخش بلوچ در واکنش به این عملیات های نظامی، عملیاتی در منطقه رئیس توخ علیه نیروهای امنیتی انجام داد.

ارسال نظر

 
1