خبر فوری

 
 
رایزنی مقامات دو کشور پاکستان و آذربایجان پیرامون تقویت مراودات دوطرفه
کد خبر :1950923035

13:52 1403/06/25


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, خضر فرهادوف, روابط دو جانبه, سفیر آذربایجان, فرماندار ایالت پنجاب, لاهور,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان روز گذشته با سردار سلیم حیدر خان فرماندار ایالت پنجاب دیدار کرد .


لاهور: به گزارش راز نیوز| خضر فرهادوف سفیر آذربایجان روز گذشته با سردار سلیم حیدر خان فرماندار ایالت پنجاب دیدار کرد که در این بین تصمیم گرفته شده طرفین همکاری در حوزه آموزشی را افزایش دهند.

در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد تا تبادل رسمی هیئت هایی از دانشگاه های آذربایجان و ایالت پنجاب انجام گیرد و موضوع خواهرخواندگی لاهور و منطقه نخجوان آذربایجان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار ایالت پنجاب طی صحبت با سفیر آذربایجان، اظهار کرد که دو کشور برادر اسلامی مناسبات دیرینه ای دارند و هر دوطرف همواره در برهه های دشوار به یکدیگر کمک کرده اند.

وی افزود: فرصت های زیادی برای همکاری در زمینه های تجاری، بازرگانی، فناوری اطلاعات و گردشگری بین دو کشور وجود دارد و روابط دو کشور برادر با گذشت زمان درحال مستحکم تر شدن می باشند. سرمایه گذاران پاکستانی در بخش های مختلف از جمله املاک و مستغلات و ساخت و ساز در آذربایجان سرمایه گذاری می کنند.

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان اظهار داشت: حجم تجارت فی‌مابین به مبلغ 100 میلیون دلار افزایش یافته است و این روند افزایشی خواهد بود. احتمال سفر نخست وزیر پاکستان در فوریه سال آینده به آذربایجان وجود دارد که این امر موجب بهبود مراودات اقتصادی و دیپلماتیک دوکشور می شود.

ارسال نظر

 
1