خبر فوری

 
 
هدف‌گذاری برای ارتقای تجارت به 5 میلیارد دلار میان پاکستان و ترکیه
کد خبر :195054317

13:26 1401/09/05


برچسب ها : استانبول, پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

در جریان سفر رسمی هیئت دولت پاکستان به سرپرستی محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور به ترکیه مقامات دو کشور بر هدف‌گذاری ارتقای تجارت به 5 میلیارد دلار ظرف سه سال آتی تأکید کردند.


استانبول: به گزارش راز نیوز| در جریان سفر رسمی هیئت دولت پاکستان به سرپرستی محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور به ترکیه مقامات دو کشور بر هدف‌گذاری ارتقای تجارت به 5 میلیارد دلار ظرف سه سال آتی تأکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته پس از دیدار چهره به چهره، در سطح هیئت‌های عالی رتبه نیز به دیدار و رایزنی پرداختند.

هیئت‌های پاکستان و ترکیه در این نشست با سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در بخش‌های مختلف همچون تجارت و سرمایه گذاری، دفاع، آموزش و بهداشت را رضایت بخش توصیف نمودند.

دو کشور نسبت به انجام تمام اقدامات لازم برای حفظ و تقویت بیش از پیش روابط همه‌جانبه میان دو کشور توافق نمودند.

هیئت‌های پاکستان و ترکیه در این نشست با اشاره به پتانسیل تجاری بکر گسترده میان دو کشور بر عزم خود برای دستیابی به هدف تجاری 5 میلیارد دلاری ظرف مدت سه سال تأکید نمودند.

در این راستا آنان در خصوص انجام اقدامات لازم برای پیگیری اجرای توافقنامه تجارت کالا که در اوت 2022 به امضا رسید توافق نمودند.

نخست وزیر پاکستان در این نشست با تسلیت حمله تروریستی 13 نوامبر در استانبول حمایت همه‌جانبه اسلام آباد از ترکیه را در زمینه مقابله با تروریسم ابراز داشت.

وی با رضایت بخش خواندن سطح همکاری‌های رو به گسترش دفاعی میان پاکستان و ترکیه که به توسعه پروژه‌های مشترک و توانمندی‌های دو کشور منجر شده است بر لزوم خودکفایی مشترک در زمینه تولیدات دفاعی تأکید کرد. شهباز شریف تولید و ساخت ناو ملجم برای نیروی دریایی پاکستان را گامی مهم به سوی تولیدات مشترک عنوان نمود.

مقامات پاکستان و ترکیه در ادامه با تشریح اهمیت همکاری راهبردی عالی رتبه تحت یک چارچوب مهم سازمانی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف، نسبت به برگزاری هفتمین نشست شورای همکاری‌های راهبردی عالی رتبه به عنوان یک چارچوب نهادی در اسلام آباد توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1