خبر فوری

 
 
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: هیچ سلاحی در زمان خروج از افغانستان باقی نگذاشته ایم
کد خبر :194527866

13:39 1402/09/29


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, تسلیحات نظامی, سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا, سلاح و مهمات, طالبان افغانستان, گروه های تروریستی, واشنگتن,

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی تعجب انگیز مدعی شد نیروهای آمریکایی در زمان خروج از افغانستان هیچ سلاحی در این کشور برجای نگذاشته اند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی تعجب انگیز مدعی شد نیروهای آمریکایی در زمان خروج از افغانستان هیچ سلاحی در این کشور برجای نگذاشته اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست مطبوعاتی مدعی شد در زمان خروج از افغانستان هیچ سلاحی در این کشور برجای نمانده است و سلاح های در دست طالبان متعلق به سربازان ارتش افغانستان است که مقابل طالبان تسلیم شدند.

وی گفت: پاکستان شریک دیرینه آمریکا خواهد ماند، پاکستان همچنان در حال نبرد با تروریسم است.

وی افزود: ما در جریان خروج از افغانستان سلاح های خود رها نکردیم، ما با موافقت کنگره ارتش افغانستان را  کمک کردیم. برخی از سربازان افغان از مبارزه با طالبان سر باز زده و در مقابل آنها تسلیم شدند، پس از کنترل طالبان این سلاح ها به دست آنها(نیروهای طالبان) افتاد.

این ادعای سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در حالی صورت می گیرد که پیش از این یک نشریه آمریکایی در گزارشی مدعی شده بود گروه های تروریستی به ذخایر تسلیحات برجای مانده آمریکایی در افغانستان دست یافته اند.

این نشریه آمریکایی همچنین در گزارش بعدی خود نیز بر دسترسی گروه های تروریستی به سلاح های برجای مانده آمریکایی در افغانستان تاکید داشته و اعلام نمود: گروه های تروریستی برای انجام عملیات در خاک پاکستان از همین سلاح ها بهره می برند.

همچنین سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان نیز 17 شهریور ماه سال جاری در نشست خبری گفت: سلاح های برجای مانده در افغانستان به دست گروه های تروریستی رسیده است و این موضوع برای منطقه و به ویژه پاکستان نگران کننده است.

ارسال نظر

 
1