خبر فوری

 
نگرانی کشورهای منطقه بر تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریسم
کد خبر :1941785725

12:39 1403/07/07


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, پاکستان و چین, پاکستان و روسیه, جنگ علیه تروریسم, خواجه محمد آصف, روابط تجاری, سرمایه گذاری, مبارزه با تروریسم, وزیر دفاع پاکستان, کمک های بشردوستانه,

خواجه محمد آصف در نشست وزیران خارجه چهارجانبه منطقه ای می گوید: پاکستان به گسترش تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری در افغانستان متعهد است.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | خواجه محمد آصف در نشست وزیران خارجه چهارجانبه منطقه ای می گوید: پاکستان به گسترش تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری در افغانستان متعهد است.

بر اساس جزئیات، مقامات ارشد روسیه، چین، ایران و پاکستان در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کردند تا در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کنند.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع و تولیدات دفاعی و هوانوردی ریاست هیئت پاکستانی را در این نشست چهارجانبه بر عهده داشت.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مقامات عالی روسیه، چین، ایران و پاکستان استراتژی های خود را برای حل مسئله افغانستان بیان کردند.

این نشست سومین گردهمایی وزیران خارجه چهارجانبه منطقه ای با محوریت افغانستان بود.

مقامات همچنین در مورد نگرانی های امنیتی منطقه ای و تهدیدات احتمالی ناشی از تروریسم در افغانستان گفتگو کردند.

آنها همچنین بر تعهد خود برای تضمین عدم تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن برای گروه های تروریستی در منطقه تاکید کردند.

در این نشست چهارجانبه، وزیر دفاع پاکستان بیان کرد: ما باید به حمایت از ارائه کمک های بشردوستانه به 23.7 میلیون فقیر در افغانستان ادامه دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که درخواست دبیرکل سازمان ملل برای بیش از سه میلیارد دلار کمک های بشردوستانه به طور کامل توسط کشورهای کمک کننده غربی تامین شود.

خواجه آصف گفت: آزادسازی زودهنگام منابع ملی منجمد افغانستان، احیای سیستم بانکی و پروژه های اتصال ضروری است.

وی در عین حال گفت، ما باید به کار مشترک برای ارتقای صلح و امنیت در داخل افغانستان و خنثی کردن تهدیدات ناشی از افغانستان برای کشورهای منطقه ادامه دهیم.

ارسال نظر

 
1