خبر فوری

 

لندن: به گزارش راز نیوز | رئیس مجلس سنای پاکستان روز دوشنبه گفت: پاکستان برای روابط دوجانبه خود با انگلیس ارزش زیادی قائل و مایل است روابط دوجانبه را به سطوح جدیدی برای منافع متقابل گسترش دهد.

این اظهارات را سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی سفر به لندن و در دیدار با لیندزی هویل رئیس مجلس عوام انگلیس بیان کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان به همراه هیئتی از سناتورها به منظور بررسی فرصت‌ها برای تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه، چندجانبه و نهادی در بخش‌های مختلف در حال بازدید از انگلیس است.

وی پیش از همه با رئیس مجلس عوام انگلیس به گفتگو و رایزنی پرداخت و ابتدا روابط تاریخی و فرهنگی دو طرف را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیوند تاریخی بین دو طرف زمینه را برای تعمیق روابط سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و ارتباطات بین مردمی فراهم کرده است.

وی افزود: این روابط توسط دیاسپورای پاکستانی در انگلیس که به عنوان پل ارتباطی بین دو کشور عمل می کنند، تقویت شده است و بنابراین پایه محکمی برای مشارکت پویا و شکوفا خواهند شد.

در این نشست همچنین گفتگوهای استراتژیک پیشرفته (ESD) بین پاکستان و انگلیس که در سال 2011 ایجاد شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ESD به عنوان مکانیسم نهادی هدایت کننده روابط دوجانبه پاکستان و انگلیس عمل می کند.

لازم به ذکر است ESD در سال 2011 در زمان تصدی سید یوسف رضا گیلانی به عنوان نخست وزیر موقت پاکستان راه اندازی شد.

در ادامه رئیس مجلس سنای پاکستان موضوع جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند (IIOJK) را برجسته کرد و گفت: پاکستان به نقش نمایندگان انگلیسی در برجسته کردن نقض حقوق بشر در IIOJK در پارلمان این کشور اهمیت می دهد.

وی همچنین در مورد غزه گفت: پاکستان تمام تلاش های ممکن را از طریق مجامع مربوطه برای پایان دادن به جنایات جنگی اسرائیل در غزه انجام می دهد.

در همین حال، گیلانی از مقامات عالی و رهبران انگلیس خواست که صدای خود را علیه نقض حقوق بشر بلند کنند.

در این دیدار، رئیس مجلس سنای پاکستان تعامل و تبادل نظر میان رهبری پارلمان و نمایندگان مجلس را گامی مهم در جهت گسترش، تعمیق، تنوع و تقویت روابط بین پارلمانی دانست و تأکید کرد که روند رو به رشد بازدیدهای سطح بالا حفظ شود و تبادلات بیشتر بین دو دولت، پارلمان و مردم توسعه یابد.

رئیس مجلس عوام از اظهارات رئیس مجلس سنای پاکستان قدردانی کرد و خواستار ایجاد روابط گسترده بین دو طرف شد و افزود: پاکستان کشوری مهم برای انگلیس بوده و دو طرف از لحاظ تاریخی روابط صمیمانه ای داشته اند.

ارسال نظر

 
1