خبر فوری

 
سوءاستفاده از قدرت توسط دایره مبارزه با تروریسم با دستگیری های غیرقانونی
کد خبر :1940670128

11:14 1403/02/30


برچسب ها : CTD, بازداشت, پیشاور, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری,

دادگاه ضد تروریسم پیشاور روز گذشته در دادرسی به پرونده فردی که شش سال قبل به اتهام دخالت در حمله تروریستی توسط دایره مبارزه با تروریسم بازداشت شده بود، این دستگیری را غیرقانونی و سوءاستفاده از قدرت عنوان کرد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| دادگاه ضد تروریسم پیشاور روز شنبه اظهار داشت که اداره مبارزه با تروریسم (CTD) با دستگیری های بدون مدرک از قدرت پلیس "سوء استفاده" کرده و این رویه باعث ضربه زدن به اعتبار آن شده است.

دادگاه ضد تروریسم ATC پیشاور روز گذشته حین رسیدگی به پرونده حماد الدین فردی که شش سال قبل تحت پرونده حمله به موسسه آموزشی کشاورزی بازداشت شده است، این سخنان را ایراد کرد. دادگاه همچنین در یک دستور کتبی به وزارت کشور، بازرس کل پلیس خیبرپختونخوا و دستیار بازرس کل بخش مبارزه با تروریسم، ارسال کرده و از رویه دایره مبارزه با تروریسم در خصوص سوءاستفاده از قدرت، انتقاد کرد.

دادگاه حکم داد که علیرغم دستگیری وی، هیچ مدرکی علیه حماد الدین وجود ندارد و هیچ مدرکی دال بر دخالت وی ارائه نشده است. دادگاه دستگیری وی را غیرقانونی دانست و دستور آزادی فوری او را صادر کرد.

قاضی دادگاه در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد (اقدامات غیرقانونی) دایره مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: متاسفانه هیچگونه بهبودی در رویه این بخش پلیس حاصل نشده است و باید مجددا عملکرد این نهاد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

گفتنی است سه تروریست وابسته به تحریک طالبان پاکستان مورخه یکم دسامبر 2017 میلادی با حمله به موسسه آموزش کشاورزی 9 نفر را به قتل رسانده و 37 تن از جمله دانشجویان، کارمندان و اساتید را زخمی کردند. همچنین یک پرسنل پلیس، دو نظامی و یک خبرنگار هم جزء افراد زخمی در این حمله تروریستی بودند.

ارسال نظر

 
1