خبر فوری

 
وزیر اقتصاد پاکستان: اولویت های سرمایه گذاری بانک سرمایه گذاری اروپا با نیازهای توسعه پاکستان مطابقت دارد
کد خبر :1940408933

11:33 1403/06/15


برچسب ها : روابط دو جانبه, سرمایه گذاری, وزیر اقتصاد پاکستان,

احد خان چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان گفت که اولویت های بانک سرمایه گذاری اروپا در زمینه سرمایه گذاری در بخش های آب و هوا، آب، انرژی و حمل و نقل مطابق با نیاز های توسعه پاکستان است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| احد خان چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان گفت که اولویت های بانک سرمایه گذاری اروپا در زمینه سرمایه گذاری در بخش های آب و هوا، آب، انرژی و حمل و نقل مطابق با نیاز های توسعه پاکستان است.

وی این اظهارات را روز چهارشنبه در جریان گفتگو با هیأتی از بانک سرمایه گذاری اروپا که به ریاست ادوارد بامشتایناس رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه بانک به پاکستان سفر کرده است، ایراد کرد.

وی افزود: این سفر برای پاکستان حائز اهمیت بسزایی است که به تقویت همکاری نزدیک پاکستان و بانک سرمایه گذاری اروپا کمک خواهد کرد.

وزیر دولت فدرال پاکستان با قدردانی از کمک مالی 50 میلیون یورویی بانک در قبال احیای پروژه آبی ورسک، گفت: این امر به بازسازی ظرفیت نیروگاه کمک کرد.

هیأت بانک سرمایه گذاری اروپا در این بین علاقه شدید خود به پروژه های تامین مالی شده توسط موسسات مالی بین المللی همچون بانک جهانی، بانک توسعه آسیایی و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیایی نشان داد.

این هیأت به ویژه برای حمایت از چندین طرح مهم در پاکستان، مانند گسترش بزرگراه ان5 و به پروژه های تصفیه آب و بازیافت آب صنعتی در کراچی که برای رسیدگی به چالش های تامین آب شهری مهم هستند، ابراز علاقه کرد.

ارسال نظر

 
1