خبر فوری

 
اوج گیری روابط پاکستان و ترکیه در حوزه دفاعی
کد خبر :1939685649

17:13 1402/11/27


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, حمود الزمان, راولپندی, روابط دفاعی, ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه, مبارزه با تروریسم, معاون وزیر دفاع پاکستان, وزارت دفاع پاکستان,

هجدهمین دور از نشست گروه گفتگوی نظامی در سطح عالی پاکستان و ترکیه در وزارت دفاع راولپندی با موفقیت برگزار شد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز | هجدهمین دور از نشست گروه گفتگوی نظامی در سطح عالی پاکستان و ترکیه (HLMDG) از تاریخ 24 تا 27 بهمن مصادف با 13 تا 16 فوریه در وزارت دفاع راولپندی، با موفقیت برگزار شد.

نشست گروه گفتگوی نظامی توسط سپهبد حمود الزمان معاون اول وزیر دفاع پاکستان و ژنرال عرفان اوزرت معاون ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در وزارت دفاع راولپندی هدایت و رهبری شد.

در این نشست مقامات عالی پاکستان و ترکیه همکاری های دفاعی میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله تمرینات آموزشی، تبادل هیئت ها و تولید مشترک تجهیزات دفاعی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

پیش از برگزاری این نشست، ژنرال عرفان اوزرت معاون ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه با سپهبد حمود الزمان معاون اول وزیر دفاع پاکستان دیدار و رایزنی کرد.

مقامات نظامی دو کشور ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری های دفاعی میان دو کشور، متعهد شدند که این همکاری ها را به اوج جدیدی برسانند.

در این دیدار، موضوعات مهمی همچون امنیت، مبارزه با تروریسم و ​​وضعیت منطقه ای و جهانی و مسائل ژئوپلیتیکی مورد بحث و بررسی مقامات دو کشور قرار گرفت.

مقامات علاوه بر این، پیشرفت های حاصل شده از زمان برگزاری هفدهمین دور از نشست گروه گفتگوی نظامی در سطح عالی در سال گذشته که در ترکیه برگزار شد را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین همچنین بر گسترش همکاری میان پاکستان و ترکیه در زمنیه های دفاعی و امنیتی تأکید کردند.

در پایان نیز، بر برگزاری نوزدهمین دور از نشست گروه گفتگوی نظامی میان پاکستان و ترکیه در سال 2025 در ترکیه در تاریخ های مورد تأیید طرفین، توافق شد.

ارسال نظر

 
1