خبر فوری

 
وزیر انرژی پاکستان در دیدار با سفیر دانمارک: انرژی سبز در اولویت اصلی پاکستان قرار دارد
کد خبر :1937918642

14:06 1402/08/08


برچسب ها : انرژی برق, انرژی خورشیدی, پاکستان و دانمارک, دولت موقت, روابط دوجانبه, سفیر دانمارک, وزیر انرژی پاکستان,

جاکوب لنلیف سفیر دانمارک و محمد علی وزیر انرژی پاکستان نشستی با محوریت به روزرسانی پروژه ابتکار انتقال انرژی دانمارک برگزار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جاکوب لنلیف سفیر دانمارک در اسلام آباد امروز دوشنبه 8 آبان با محمد علی وزیر انرژی پاکستان دیدار کرد.

براساس جزئیات منتشر شده، این دیدار در ساختمان وزارت انرژی انجام شد و دستورکار نشست، به روزرسانی پروژه ابتکار انتقال انرژی دانمارک بود.

وزیر انرژی گفت: جهان شاهد یک تغییر بسیار ضروری به سمت انرژی پاک در زمینه تغییرات آب و هوایی است و پاکستان که به شدت در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی در سطح جهانی آسیب پذیر است، باید با تغییرات آب و هوایی در سطح داخلی سازگار شود و آن را کاهش دهد. بخش برق نقش مهمی در کاهش تغییرات آب و هوایی ایفا می کند و بنابراین دولت اولویت را به انتقال انرژی در پاکستان می دهد.

وی افزود: دولت پاکستان اخیراً برنامه ملی برق 2023 را تصویب کرده است که دستورالعمل ها، مکانیسم های اجرایی و ابزارهایی را برای بخش برق جهت دستیابی به اهداف سیاست ملی برق ارائه می دهد. این برنامه سهم 40 درصدی از منابع تجدیدپذیر (از جمله انرژی آبی) تا سال 2025 میلادی و 60 درصد تا 2030 را هدف قرار داده است. کمک دانمارک بر اساس تخصص و تجربه قطعاً برای پاکستان در انتقال به ترکیب انرژی سبز و انجام تعهدات پاکستان در خصوص اهداف تغییر اقلیم و اهداف توسعه پایدار مفید خواهد بود.

در این میان سفیر دانمارک تعهد خود برای ارتقای سطح همکاری ها بین دو کشور پاکستان و دانمارک را ابراز داشت .

وزیر انرژی پاکستان در ادامه صحبت های خود طی تبادل نظر در رابطه با پروژه های احتمالی با هدف گسترش انرژی پایدار با تمرکز بر انرژی خورشیدی، بیان داشت: موفقیت واقعی این است که تأثیر واقعی در بخش انرژی پایدار بگذاریم و هدف از این کاهش تدریجی تعرفه و پیشرفت به سمت استفاده از منابع ملی است.

ارسال نظر

 
1