خبر فوری

 
قرارداد پنج ساله حمایت مالی 445 میلیون دلاری آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده با پاکستان
کد خبر :1937918416

17:08 1402/03/17


برچسب ها : USAID, آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده, امضای توافقنامه, امضای قرارداد, پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, سردار ایاز صادق, مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا در پاکستان, وزیر اقتصاد پاکستان, کمک مالی,

قرارداد کمک مالی 445 میلیون و 600 هزار دلاری میان پاکستان و آژانس توسعه بین المللی آمریکا USAID تحت توافقنامه کمک به اهداف توسعه به پاکستان امضاء شده است .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| قرارداد کمک مالی 445 میلیون و 600 هزار دلاری میان پاکستان و آژانس توسعه بین المللی آمریکا USAID امضاء شده است که براساس این قرارداد، آژانس نامبرده طی 5 سال آتی کمک مالی به مبلغ ذکر شده تحت توافقنامه کمک به اهداف توسعه به پاکستان خواهد داد.

براساس گزارش، کاظم نیاز معاون وزیر اقتصاد پاکستان و رید اشلی من مدیر ماموریت آژانس توسعه بین المللی آمریکا این قرارداد را امضاء کرده اند. در مراسم امضای این قرارداد همچنین ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان و ایزوبل کلمن معاون مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده USAID حضور داشتند.

گفتنی است امضای قرارداد این چنینی میان دوطرف پس از 13 سال مجددا منعقد شده است. پیش از این، پاکستان و USAID موافقتنامه مشارکت پیشرفته پاکستان را در سال 2013 امضا کرده بودند. بر اساس این موافقتنامه، توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور از طریق رشد سالم زیست محیطی، حکمرانی بهتر و شفاف و بخش های بهداشت و آموزش ارتقاء خواهد یافت.

سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان طی صحبت در این مراسم با بیان اینکه آمریکا همچون گذشته یکی از کشورهای مهم فراهم کننده کمک در زمینه توسعه می باشد، بیان داشت که آمریکا از طریق برنامه های مختلف دولت، بین المللی و جامعه مدنی از پاکستان حمایت می کند.

وی گفت که پاکستان مشتاق "اتحاد سبز" بین دو کشور است، چارچوبی که از طریق آن می توان بر کشاورزی، مدیریت آب و انرژی دوستدار محیط زیست تمرکز کرد.

از طرفی معاون وزارت اقتصاد پاکستان در بیانی از حمایت مداوم آمریکا و آژانس توسعه بین المللی از توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1