خبر فوری

 
انوار الحق کاکر: روابط پاکستان و چین عامل صلح و ثبات در منطقه است
کد خبر :1936637562

15:28 1402/07/28


برچسب ها : ابتکار کمربند و جاده, انوار الحق کاکر, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, دولت موقت, دیدار, رئیس جمهور چین, سی پیک, شی جین پینگ, نخست وزیر پاکستان,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در حاشیه سومین نشست بین المللی ابتکار کمربند و جاده (BRI) در پکن با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار و رایزنی کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در حاشیه سومین نشست بین المللی ابتکار کمربند و جاده (BRI) در پکن با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، رهبران دو کشور، مسائل نوظهور منطقه ای و جهانی را مورد بحث و تبادل نظر خود قرار دادند و بر اهمیت ساخت سریع پروژه سی پیک (CPEC) تاکید و آن را کلید ایجاد رشد، اشتغال، نوآوری و توسعه سبز خواندند.

آنها همچنین توافق کردند که پاکستان و چین به روابط استراتژیک خود در سطوح مختلف و همکاری در مجامع بین المللی ادامه دهند.

در ابتدای این نشست، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان از رئیس جمهور چین به دلیل دعوت وی به اجلاس مهم و تاریخی ابتکار کمربند و جاده تشکر کرد و موفقیت برگزاری این نشست با توجه به چشم انداز BRI را به ایشان تبریک گفت.

وی روابط پاکستان و چین را عامل صلح و ثبات در منطقه دانست و افزود: سخنرانی رئیس جمهور چین در مراسم افتتاحیه این مجمع، بازتابی از دیدگاه گسترده ایشان و فرصت های فراوان برای کشورهایی مانند پاکستان بود.

انوار الحق کاکر بیان کرد: دوستی پاکستان و چین شیرین تر از عسل است و هر دو کشور برادر آهنین هستند و این لحظات بسیار مهمی برای پاکستان است و بایستی این فرصت ها را غنیمت شمارد.

وی افزود: امروزه بسیاری از کشورهای جهان با چالش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه اند و نیاز به یک راه حلی جهت مرتفع نمودن این مشکلات دارند، در حالی که چشم انداز ابتکار کمربند و جاده و رئیس جمهور چین یک راه حل واقع بینانه و عملی برای چالش های آنها فراهم آورده است.

وی در ادامه سخنان خود از سیاست چین در قبال تبت و سین کیانگ حمایت کامل را ابراز کرد و گفت: با وجود ایدئولوژی های سیاسی متفاوت در پاکستان، در مورد دوستی این دو کشور هیچ گونه اختلاف نظری وجود ندارد، چین شریک قوی پاکستان است و هر دو کشور به یکدیگر بسیار اعتماد دارند همچنین ما به چین و رهبری آن ایمان و اطمینان کامل داریم.

نخست وزیر موقت پاکستان در پایان عرایض خود اظهار کرد: چشم انداز رئیس جمهور چین از آینده مشترک، ابتکارات مربوط به توسعه جهانی، امنیت جهانی و فرهنگ جهانی در شرایط دشوار کنونی بسیار مناسب است و پاکستان اجازه نخواهد داد شراکت استراتژیک دو کشور آسیب ببیند و پاکستان در رابطه با چین حتی یک وجب عقب نشینی نخواهد کرد و نه فقط با کلام بلکه با عمل خود اثبات خواهد نمود.

در همین حال، شی جین پینگ رئیس جمهور چین پروژه سی پیک را بازتابی از روابط قوی میان پاکستان و چین دانست و گفت: چین خواهان توسعه روابط با پاکستان در زمینه های مختلف است.

وی پاکستان را برادر قوی و دوست و شریک قابل اعتماد چین در صلح و توسعه توصیف کرد و افزود: چین برای روابط با پاکستان به ویژه در سیاست خارجی خود اهمیت بسیاری قائل است و چین به حمایت خود از پاکستان در راستای دستیابی به یکپارچگی، حفاظت از مرزها و توسعه این کشور ادامه خواهد داد.

در پایان نیز، شی جین پینگ رئیس جمهور چین به ادامه همکاری خود در ایجاد پتانسیل اقتصادی و جغرافیایی پاکستان و تبدیل آن به یک مرکز تجاری منطقه ای نوظهور اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1