خبر فوری

 
 
بی ال ای: یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان را به قتل رساندیم
کد خبر :1936504196

13:03 1402/08/24


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جاسوس ارتش, جیئند بلوچ, حمله پهپادی, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه ای از قتل یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان که در حمله پهپادی نقش داشت خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه ای از قتل یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان که در حمله پهپادی نقش داشت خبر داد.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما یک مخبر به نام مقبول فرزند شیر محمد سمالانی ساکن خیابان کاسی شهر کویته که پیش‌تر عضو سازمان ما بود را به دلیل مشارکت در حمله پهپادی ارتش پاکستان علیه فدائیان بلوچ به قتل رساندند.

وی خاطرنشان کرد: مقبول سمالانی در بازجویی‌های صورت گرفته اذعان داشته است که 5 ماه قبل با یک جوان ساکن کویته ارتباط گرفت و پس از آن به واسطه جوان مذکور با دو مأمور نهادهای امنیتی دشمن(پاکستان) به نام‌های کلیم الله و شیر یار از اهالی پنجاب در داخل یک هتل واقع در نزدیکی منطقه کنت کویته دیدار نمود.

وی افزود: مقبول اعتراف نمود که پس از آن به همراه این افراد به داخل منطقه نظامی کنت رفت و با دیگر افسران عالی رتبه ارتش دشمن دیدار نمود. وی در بازجویی‌های خود نسبت به ربودن یک جوان بلوچ از قبیله سمالانی ساکن منطقه چلتن اناری اعتراف کرده است.

جیئند بلوچ خاطرنشان کرد: جاسوس بازداشت شده اعتراف کرد که وی در این مدت ارتباط خود با فدائیان بلوچ را قطع نکرده و 2 ماه قبل وسایلی را به فدائیان بلوچ در منطقه هنه اورک تحویل داده است، در این وسایل یک تراشه ردیاب دشمن تعبیه شده بود که به کمک آن دشمن حمله ی پهپادی علیه فدائیان بلوچ انجام داد که با اتخاذ تدابیر حفاظتی از سوی فدائیان بلوچ این حمله نافرجام ماند.

وی تصریح کرد: پس از حمله نافرجام پهپادی مقبول سمالانی تحت تعقیب فدائیان بلوچ قرار گرفت و فدائیان ما 2 اکتبر(10 مهر ماه) طی عملیاتی وی را دستگیر نمودند. این جاسوس اعتراف نموده است که در زمان دستگیری نیز یک تراشه ردیاب در داخل موتورسیکلت وی توسط نیروهای دشمن نصب شده بود.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ گفت: پس از اثبات جرم مقبول سمالانی مبنی بر خیانت ملی، وی توسط دادگاه ملی بلوچ به سزای مرگ محکوم گردید که فدائیان بلوچ ما به عمل این حکم او را به هلاکت رساندند.

وی افزود: مقبول در بازجویی‌های صورت گرفته تمامی جزئیات افراد مرتبط با شبکه خود را افشا نموده است که به زودی تمامی آن به سزای اعمالشان خواهند رسید.

وی در پایان اعلام داشت: ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، حملات ما علیه ارتش اشغالگر و تمامی شرکای آنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1