خبر فوری

 
هشتاد و سومین نشست فرماندهان ارتش پاکستان برگزار شد
کد خبر :1935586742

13:48 1403/03/10


برچسب ها : ارتش پاکستان, راولپندی, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, نشست فرماندهان,

هشتاد و سومین کنفرانس فرماندهان ارتش پاکستان امروز به میزبانی ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد کل ارتش پاکستان با هدف بررسی تحولات ملی و منطقه ای، برگزار شد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| هشتاد و سومین کنفرانس فرماندهان ارتش پاکستان امروز به میزبانی ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد کل ارتش پاکستان برگزار شد.

در این مجمع در مورد پویایی محیط ژئو استراتژیک، چالش های نوظهور برای امنیت ملی و استراتژی ارتش برای مقابله با تهدیدات چند دامنه ای توضیحاتی ارائه شد. شرکت‌کنندگان همچنین در مورد نوآوری‌ های فن‌ آوری برای مدرن‌ سازی ارتش و بهینه‌ سازی پشتیبانی لجستیکی از تشکل‌ های میدانی، مطابق با محیط عملیاتی در حال توسعه، توضیحاتی ارائه کردند.

این مجمع نگرانی های جدی خود را در مورد ادامه تجاوزات مرزی از افغانستان و تروریسمی که با استفاده از خاک افغانستان سازماندهی می شود، ابراز کرده و خاطرنشان ساخت که دشمنان پاکستان از افغانستان برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان بی گناه در داخل پاکستان استفاده می کنند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان: حضار همچنین بر نیاز به توسعه اقتصادی-اجتماعی در بلوچستان برای مقابله با روایت های تبلیغ شده از خارج که توسط نمایندگان تحت حمایت خارجی برای دور کردن جوانان بلوچستان از صلح و پیشرفت استفاده می‌شود، تأکید کردند.

در گزارش این نشست آمده است که با بررسی وضعیت حاکم بر مرز شرقی و آخرین روند قتل ‌های فراقانونی در جامو و کشمیر اشغالی، این مجمع همبستگی کامل خود را با مردم کشمیری، در مبارزه عادلانه آنها برای حق مسلم تعیین سرنوشت، همانطور که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل آمده است، اعلام کرد. در این بین همچنین به رفتار با اقلیت ها، به ویژه مسلمانان در هند و به فاشیسم رو به رشدی که برای دستیابی به اهداف سیاسی خاص اعمال می شود، اشاره شد.

فرماندهان سپاه های ارتش و افسران نظامی ضمن اعلام همبستگی کامل خود با مردم فلسطین، نقض جدی حقوق بشر و جنایات جنگی در غزه را محکوم کرده و از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف عملیات رفح و سایر عملیات ها در نوار غزه حمایت کردند.

مجمع تاکید کرد که تروریسم دیجیتالی با انگیزه سیاسی و منفعت طلبانه توسط توطئه گران علیه نهاد های امنیتی از طریق گروه های خارجی همسو با هدف آشکار گسترش ناامیدی میان ملت پاکستان و تفرقه بین نیروهای مسلح راه اندازی شده است؛ اما ملت به نیات شوم و پلید آنها کاملاً آگاه است و انشاءالله نیت این نیروهای شیطانی قطعاً شکست خواهد خورد.

در ادامه گفته شد که برنامه ریزان، عاملان، مسببان و تسهیل کنندگان حادثه 9مه باید به منظور مصلحت جمعی کشور محاکمه شوند و بدون اجرای سریع و شفاف عدالت برای مجرمان و برقراری حاکمیت قانون، ثبات در کشور همواره گروگان دسیسه چنین عناصری باقی خواهند ماند.

این مجمع تصمیم گرفت به حمایت کامل از ابتکارات دولت در حوزه های مختلف برای رشد اقتصادی پایدار و مهار فعالیت های غیرقانونی از جمله قاچاق، احتکار، سرقت برق، بازگرداندن آبرومندانه اتباع خارجی غیرقانونی و حفاظت از پایگاه داده ملی ادامه دهد.

رئیس ستاد کل ارتش پاکستان در اظهارات خود استاندارد بالای آموزش ارائه شده توسط ارتش در طول تمرینات مختلف، و عملکرد عالی افسران و سربازان در عملیات ضد تروریسم را مورد قدردانی قرار داد.

این کنفرانس با تاکید بر عزم برای خنثی سازی تمامی تهدیدات علیه امنیت و ثبات کشور با حمایت همه جانبه ملت سرافراز به پایان رسید.

ارسال نظر

 
1