خبر فوری

 
 
تأکید عضو اجرایی اتاق بازرگانی لاهور بر لزوم تکمیل فوری پروژه انتقال گاز ایران_پاکستان
کد خبر :1935391527

14:20 1401/11/20


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, انرژی برق, پاکستان و ایران, پروژه خط لوله انتقال گاز, پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان, خط لوله گاز ایران به پاکستان,

عضو اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع لاهور طی سخنانی بر لزوم تکمیل هرچه فوری خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان جهت جبران کمبود گاز در عرصه خانگی و صنعتی پاکستان تأکید کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| عضو اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع لاهور طی سخنانی بر لزوم تکمیل هرچه فوری خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان جهت جبران کمبود گاز در عرصه خانگی و صنعتی پاکستان تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نصرالله مغول رئیس شهرک صنعتی قائد اعظم پاکستان و عضو اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع لاهور امروز پنجشنبه طی سخنانی در جمع هیئت صنعت گران شهرک صنعتی قائد اعظم با اشاره به توقف چندین ساله پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان بر لزوم انجام اقدامات لازم در جهت تکمیل فوری این پروژه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: ایران این پروژه را تا مرزهای خود تکمیل کرده است و تکمیل آن در بخش پاکستان همچنان با بی پایان باقی مانده است، پس از تکمیل پروژه انتقال برق 100 مگاواتی از ایران به پاکستان دیگر نباید طرح انتقال گاز میان دو کشور متوقف بماند.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافقنامه صورت گرفته عدم تکمیل این پروژه تا پیش از فوریه الی مارس سال 2024 میلادی موجب تحمیل جریمه 18 میلیارد دلاری بر پاکستان خواهد شد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش شدید حجم ذخایر ارزی باعث ایجاد مشکلات دو چندان برای کشور خواهد شد.

نصرالله مغول در ادامه اظهارات خود با اشاره به بحران شدید گاز در پاکستان تصریح کرد: بحران گاز باعث تعطیلی چندین ماهه صنایع در موسم سرما می‌گردد که صنایع وابسته به گاز را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی گفت: باید تمامی نیروگاه‌های کشور بر روی استفاده از گاز تنظیم گردند تا بتوان هزینه‌های تولید هر واحد برق کاهش یابد، بر همین اساس باید طرح خط لوله انتقال گاز هرچه فوری به عرصه تکمیل برسد.

وی با اشاره به پروژه انتقال برق 300 مگاوات از ایران به بندر گوادر پاکستان افزود: پس از افتتاح این پروژه که از سوی فرد نخست وزیر صورت گرفت دیگر هیچ مانعی در مسیر تکمیل پروژه انتقال گاز وجود ندارد. تکمیل این پروژه به پایان بحران کمبود گاز در کشور و تأمین گاز مورد نیاز صنایع  کمک خواهد کرد که منجر به توسعه صنایع و افزایش تولیدات و نهایتاً افزایش ورود ارز به کشور خواهد شد.

ارسال نظر

 
1