خبر فوری

 
 
درخواست فرماندار پنجاب از سفیر ژاپن بابت گنجاندن پاکستان در سیستم ترجیحات تعمیم یافته
کد خبر :1934670926

11:15 1402/07/03


برچسب ها : آموزش, پاکستان و ژاپن, تجارت, روابط دوجانبه, سفیر ژاپن, فرماندار ایالت پنجاب, محمد بلیغ الرحمن,

وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن در پاکستان با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب دیدار کرد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن در پاکستان با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب تماس گرفت و در دیدار روز یکشنبه 2 مهر در ساختمان فرمانداری درباره همکاری های دوجانبه در بخش های تجارت، گردشگری و آموزش گفت و گو شد.

فرماندار پنجاب در این دیدار از سفیر ژاپن خواست تا گنجاندن پاکستان در طرح ترجیحات تعمیم یافته (GSP) برای صادرات منسوجات، محصولات ورزشی و چرمی به ژاپن را مد نظر قرار دهد و افزود که کارخانه های ریسندگی در صنعت نساجی پاکستان از تکنولوژی ژاپنی استفاده می کردند.

او گفت که تسهیلات تجاری ترجیحی از ژاپن روابط تجاری بین دو کشور را تقویت خواهد کرد. فرماندار پنجاب گفت که پاکستانی های مقیم ژاپن نقش مثبتی در اقتصاد ژاپن دارند و آنها در صادرات خودروهای کارکرده و غذای حلال سهیم هستند. خودروهای ژاپنی به دلیل کیفیت خوبشان در پاکستان متقاضی زیادی دارند. وی در ادامه از همکاری شرکت های مختلف ژاپنی در ارائه فناوری به صنعت داخلی قدردانی کرد.

فرماندار پنجاب در ادامه با بیان اینکه باید در بخش آموزشی تبادل هیئت های دانشجویی از دو کشور صورت گیرد، گفت: دانشجویان ژاپنی به اینجا بیایند و در دانشگاه ها تحصیل کنند. تبادلات دانشجویی باعث تقویت روابط در سطح عمومی خواهد شد. او با تاکید بر نیاز به افزایش حجم تجارت بین پاکستان و ژاپن، اظهار داشت: خواستار بازنگری در پیشنهاد سفر از سوی دولت ژاپن هستیم زیرا پاکستان از نظر گردشگری کشوری آرام است.

سفیر ژاپن گفت که برای افزایش روابط مردمی با پاکستان نیاز به تبادل هیئت های علمی و تجاری وجود دارد. 

ارسال نظر

 
1